زمینه چپ

پارتنر گوگل کیست و چگونه می توانیم پارتنر گوگل شویم؟ |یکتانت

فهرست عناوین

[ad_1]

آیا شما به عنوان آژانس تبلیغاتی، کمپین‌های تبلیغاتی سایر کسب‌وکارها را در گوگل ادز مدیریت می‌کنید؟ آیا عملکرد خوبی در این پلتفرم داشته‌اید و نتایج چشمگیری را رقم زده‌اید؟ وقت آن است که برای گرفتن نشان گوگل پارتنر اقدام کنید تا به جمع بزرگان این حوزه بپیوندید. 

مزایای تبلیغات گوگل ادز بر کسی پوشیده نیست. اغلب صاحبان کسب‌وکار امروزه سعی می‌کنند از این طریق در مدت‌زمان کوتاهی به اهداف خود دست پیدا کنند. داشتن این نشان به شما این امکان را می‌دهد تا به آن‌ها ثابت کنید که از دانش و تخصص کافی در زمینهٔ اجرای کمپین‌های گوگل ادز برخوردارید.  

در این مقاله ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که منظورمان از گوگل پارتنر چیست و پارتنری گوگل چه مزیت‌هایی دارد. ما چگونگی دریافت گواهینامه و نشان پارتنری را پس از آن با شما در میان می‌گذاریم. در ادامه با سایت ما همراه شوید.

 

پارتنر گوگل کیست؟

پارتنر گوگل به سازمان‌هایی گفته می‌شود که توانسته‌اند آزمون‌های مربوط به گوگل ادز را با موفقیت پشت سر بگذارند و عملکرد قابل قبولی در زمینهٔ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی داشته‌ باشند. به عبارتی، داشتن نشان پارتنری به این معنا است که سازمان دارای تخصص و دانش لازم برای ارائه بهترین خدمات در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز است. 

پارتنر گوگل حساب‌های گوگل ادز کسب‌وکارهای مختلف را زیر نظر مستقیم گوگل مدیریت می‌کند؛ بنابراین صاحبان کسب‌وکارها مطمئن می‌شوند که می‌توانند نتایج درخشانی را با کمک آن‌ها رقم بزنند. 

هر آژانس تبلیغاتی می‌تواند در آزمون‌های مختلف گوگل مانند تبلیغات نمایشی شرکت کند و گواهینامه‌های لازم را دریافت کند. تمام گواهینامه‌ها در نشان آن‌ها ثبت می‌‌شود؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند اعتماد مشتریان خود را با این نشان جلب کنند. 

هدف گوگل از طراحی برنامهٔ پارتنرشیپی این بوده است که آژانس‌های تبلیغاتی را به سطحی برساند که به مشتریان خود کمک کنند تا بیشترین بهره را از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز ببرند. گوگل سه سطح پارتنری را در نظر گرفته است که به آن‌ها در ادامه نگاهی می‌اندازیم.

۱. عضو (Member)

بودن در این سطح به این معنا است که سازمان امتیاز قبولی را در آزمون‌های گوگل کسب کرده است. آن‌ها در واقع از دانش لازم در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز برخوردارند؛ ولی عملکرد و نتایج کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها در حد و اندازهٔ استانداردهای گوگل نیست. به همین خاطر، آن‌ها نمی‌توانند نشان پارتنری را دریافت کنند.

 

۲. پارتنر (Partner)

این سطح پارتنری برای سازمان‌هایی در نظر گرفته شده است که نه‌تنها توانسته‌اند گواهینامه‌های گوگل ادز را دریافت کنند، بلکه عملکرد و نتایج کمپین‌های آن‌ها با شرایط گوگل همخوانی داشته است. آن‌ها در حقیقت هم دانش و هم مهارت لازم را برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز دارند. 

آژانس‌های تبلیغاتی برای راهیابی به این سطح پارتنری باید خواسته‌های گوگل را برآورده کنند. گوگل برای سنجش دانش و مهارت شما به‌ترتیب آزمون‌های گوگل ادز و امتیاز بهینه‌سازی را در نظر گرفته است. از طرفی، گوگل نشان خود را به سازمانی اعطا می‌کند که فعالیت مستمر داشته باشد. به عبارتی، شما باید نشان دهید که برای رشد مشتریان خود مدام تلاش می‌کنید.

برای رسیدن به این سطح شما باید ۳ شرط زیر را رعایت کنید:

  • ۵۰ درصد از اعضای آژانستان باید حداقل یکی از گواهینامه‌های مربوط به گوگل ادز را داشته باشند و همچنین ۵۰۰ دلار را طی ۹۰ روز در یک کمپین مدیریت کرده باشند؛
  • امتیاز بهینه‌سازی اکانت گوگل ادز شما نباید زیر ۷۰ درصد باشد؛
  • طی ۹۰ روز حداقل ۱۰ هزار دلار برای تبلیغات در گوگل ادز هزینه کرده باشید.

 

۳. پارتنر پریمیر (Premier Partner)

پارتنر پریمیر بالاترین سطح پارتنری گوگل به حساب می‌آید. ۳ درصد از همکارهای رسمی گوگل در پایان هر سال می‌توانند به این سطح راه پیدا کنند. به عبارتی، پارتنر پریمیر به سازمانی گفته می‌شود که عملکرد بهتری از سایر پارتنرها در طول یک سال داشته است.  

گوگل برای انتخاب پارتنرهای پریمیر خود به سه موضوع جذب مشتری جدید، حفظ مشتری فعلی و ارائهٔ خدمات متنوع توجه می‌کند. به‌عنوان مثال، پولی که در طی یک سال برای تبلیغات در گوگل ادز خرج می‌کنید را بررسی می‌کند تا ببیند آیا توانسته‌اید تعداد بیشتری از مشتریان را به سمت خود بکشانید یا خیر. 

حال که دیگر می‌‌دانید منظور از گوگل پارتنر چیست، وقت آن شده است که مزایای دریافت گواهینامه‌های گوگل ادز و پارتنر رسمی گوگل بودن را با یکدیگر بررسی کنیم. بیایید ببینیم چرا باید پیه گرفتن نشان گوگل پارتنر را به تن بمالیم.

 

مزایای پارتنر گوگل بودن و داشتن گواهینامه آن

دستیابی به سطح اول پارتنری بسیار ساده و رایگان است. گوگل به متقاضیان اجازه می‌دهد تا در دوره‌های گوگل ادز شرکت کنند و پس از کسب دانش و مهارت کافی در آزمون شرکت کنند. گواهینامه هر دوره پس از کسب امتیاز قبولی به متقاضی ارائه می‌شود.   با این حال، آیا دریافت رایگان گواهینامه تنها مزیت پارتنر گوگل بودن است؟ خیر! در این بخش به شما نشان می‌دهیم که چرا به نشان گوگل پارتنر نیاز دارید.

نشان دادن تخصص و تجربه

شما به‌عنوان همکار رسمی گوگل به مشتری خود می‌گویید که از تخصص و تجربهٔ لازم برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز برخوردارید. به عبارتی، شما می‌توانید مشتری را قانع کنید که توانایی مدیریت بودجهٔ تبلیغات را دارید و می‌توانید بیشترین بازدهی را برای آن‌ها رقم بزنید. 

پارتنر پریمیر در این شرایط وضعیت بهتری از پارتنر رسمی گوگل دارد؛ زیرا نشان او به این معنا است که تخصص و مهارت زیادی در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز دارد. گوگل در واقع مهارت و تخصص همکارهای رسمی و برتر خود را تضمین می‌کند تا مشتری بودجهٔ خود را با خیالت راحت به دستان آن‌ها بسپارد.

 

آموزش

پارتنر گوگل بودن به معنای دسترسی رایگان به منابع آموزشی مختلف است. همکارهای رسمی گوگل می‌توانند در دوره‌های مختلف مرتبط با گوگل ادز شرکت کنند و مهارت‌ها و دانش خود را توسعه دهند. 

تمام گواهینامه‌های مرتبط با گوگل ادز که پارتنرها کسب می‌کنند، در نشان آن‌ها به مشتریانشان ارائه می‌شود. به عبارتی، شما به آن‌ها می‌گویید که نسبت به موضوع‌های روز آگاهید و می‌توانید کمپین آن‌ها را به بهترین شکل اجرا و مدیریت کنید.

 

پشتیبانی

گوگل همکارهای خود را تنها نمی‌گذارد! آن‌ها می‌توانند مشکلات خود را با گوگل در میان بگذارند تا عملکرد بهتری داشته باشند. پشتیبان‌ شما در گوگل توصیه‌های لازم را پس از بررسی عملکردتان با هدف بهبود و افزایش بازدهی کمپینتان ارائه می‌کند. پشتیبان‌های گوگل تمام نکات‌ و ترفندهای لازم را می‌دانند؛ بنابراین وجود چنین فردی به شما کمک می‌کند تا از این پلتفرم بیشترین بهره را ببرید.

 

سمینارها و ایونت‌ها

گوگل همکارهای خود را به سمینارها و ایونت‌های مختلف دعوت می‌کند. شما در این رویدادها می‌توانید با سایر همکارهای رسمی گوگل ارتباط برقرار کنید و مهارت خود را بهبود بخشید. از طرفی، این یک فرصت طلایی برای حل مشکلات و آشنایی با روش‌ها و تکنیک‌های جدید است. 

پارتنرهای رسمی برتر هم می‌توانند در ایونت‌های اختصاصی که هر سال برگزار می‌شوند، شرکت کنند. شرکت در این رویدادها به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند موفقیت خود را در سال‌ بعد هم تکرار کنند و همچنان به‌عنوان یکی از برترین همکارهای گوگل شناخته شوند. 

تا اینجای مقاله متوجه شدید که به چه کسی همکار رسمی گوگل گفته می‌شود و چرا شما به‌عنوان آژانس تبلیغاتی باید به‌دنبال دریافت نشان گوگل پارتنر باشید. شاید از خودتان بپرسید که چگونه پارتنر گوگل شویم تا از مزایای آن بهره‌مند شویم؟ در بخش بعدی با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

 

چگونه پارتنر گوگل شویم؟

شما در بخش‌های قبلی با سه سطح پارتنری آشنا شدید؛ گوگل زمانی شما را به عنوان همکار به رسمیت می‌شناسد که ۳ شرط اصلی را رعایت کنید. داشتن گواهینامه‌های گوگل ادز یکی از این شروط است که قبل از هر چیزی باید برای گرفتن آن‌ها اقدام کنید. گواهینامه‌های گوگل ادز برای تبدیل شدن به پارتنر رسمی عبارتند از: 

  • سرچ 
  • ویدیو 
  • شاپینگ 
  • دیسپلی 
  • موبایل 

نیمی از اعضای آژانس شما باید حداقل مهارت خود را در یکی از این موارد به گوگل اثبات کند. آن‌ها ابتدا باید به «Skillshop» گوگل مراجعه کنند تا بتوانند در یکی از دوره‌ها شرکت کنند. به همین خاطر، ما چگونگی دریافت گواهینامه را در این بخش مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم. 

 

skillshop گوگل

اتصال حساب شخصی به حساب گوگل ادز آژانس

برای اینکه بتوانید از گواهینامهٔ خود برای گرفتن نشان گوگل پارتنر استفاده کنید باید حساب خودتان را به حساب گوگل ادز آژانس متصل کنید. شما ابتدا باید روی «Sign In» کلیک کنید و مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کنید. گوگل در مرحلهٔ بعدی از شما می‌خواهد تا پروفایلتان را کامل کنید. 

 

کامل کردن پروفایل گوگل

 

شما باید نام آژانس و ایمیل آن را در این بخش وارد کنید. مطمئن شوید که آدرس را به‌درستی وارد کنید؛ زیرا گوگل ایمیلی به این آدرس ارسال می‌کند تا آژانسِ شما هویتتان را به‌عنوان یکی از اعضا تایید کند. شما همچنین در بخش‌های بعدی باید روی گزینهٔ «connect with google ads account» کلیک کنید تا اکانت شخصی خود را به اکانت گوگل ادز وصل کنید. 

 

اتصال اکانت شخصی به گوگل ادز

دریافت گواهینامه

شما برای گرفتن نشان گوگل پارتنر باید دوره‌های مربوط به گوگل ادز را با موفقیت پشت سر بگذارید تا گواهینامهٔ آن را بگیرید. تمام دوره‌های گوگل ادز را می‌توانید در «Skillshop» مشاهده و بررسی کنید. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که باید در چه دوره‌هایی شرکت کنیم؟ نتیجهٔ تمام آزمون‌ها در نشان شما به مخاطب ارائه می‌شود؛ بنابراین بهتر است مهارت و تخصص خود را در اجرای تمام کمپین‌های گوگل ادز با شرکت در دوره‌های مختلف نشان دهید. 

 

شرکت در دوره های گوگل ادز

 

گذراندن دوره‌ها و مرور مباحث مربوط به تبلیغات در گوگل ادز اختیاری است؛ ولی بهتر است که برای کسب آمادگی لازم مباحث را مرور کنید. با این حال، شما می‌توانید در بخش «Pass the assessment and earn a certification» روی نام دوره کلیک کنید تا در آزمون شرکت کنید.  

 

شرکت در آزمون گوگل ادز

 

پس از اینکه روی نام دوره کلیک کنید با تصویر زیر روبرو می‌شوید که آزمون شما با کلیک‌کردن روی «LAUNCH» شروع می‌شود. 

 

شروع ازمون گوگل ادز

 

شما در این مرحله باید به سوال‌های مختلفی در مدت‌زمان مشخصی پاسخ دهید. در صورتی که نمرهٔ شما از حد نصاب قبولی بیشتر باشد، گواهینامهٔ دوره برای شما صادر می‌شود. شما همچنین می‌توانید پس از ۲۴ ساعت شانس خود را مجدد امتحان کنید تا بتوانید امتیاز مورد نظر گوگل را کسب کنید. 

فراموش نکنید که شما نمی‌توانید پاسخ خود را تغییر دهید؛ بنابراین سعی کنید با دقت به هر سوال پاسخ دهید. از زمان هم غافل نشوید؛ زیرا خبری از زمان اضافه برای پاسخ‌دادن به سوال‌ها نیست. 

شما تا اینجای کار توانسته‌اید یکی از خواسته‌های گوگل را برآورده کنید. دو شرط دیگر گوگل به عملکردتان و پولی که طی ۹۰ روز خرج می‌کنید، بستگی دارد. ما در بخش بعدی به شما نشان می‌دهیم که چگونه وضعیت نشان گوگل پارتنر را بررسی کنید و آن را بگیرید.

 

چگونه badge گوگل پارتنر را بگیریم؟

گوگل به پارتنرهای خود اجازه می‌دهد تا وضعیت نشان (badge) خود را در حسابشان بررسی کنند. ابتدا باید به بخش «Partners program» در اکانت My Client Center (MCC) خود مراجعه کنید. اکانت MCC به اکانتی گفته می‌شود که شما از آن برای مدیریت چندین اکانت تبلیغاتی استفاده می‌کنید. به عبارتی، شما می‌توانید کمپین‌های مختلف را در یک مکان مشاهده و بررسی کنید. 

سپس روی «Badge status » کلیک کنید تا بتوانید وضعیت نشان خود را مشاهده کنید. می‌توانید برای بررسی تمام جزئیات روی «View details» کلیک کنید. شما ممکن است در این بخش با چهار حالت زیر روبرو شوید: 

  • Not yet a Google Partner 

این پیام بدان معنا است که شما هنوز موفق به کسب نشان گوگل پارتنر نشده‌اید. همه چیز را بررسی کنید تا متوجه شوید به چه دلیلی نتوانسته‌اید نشان را کسب کنید. به عبارتی، شما باید مطمئن شوید که ۳ شرط اصلی گوگل را رعایت کرده‌اید. 

این وضعیت حاکی از آن است که می‌توانید فعالیت خود را به‌عنوان همکار رسمی گوگل شروع کنید. شما می‌توانید وضعیت گواهینامه‌های خود را هم بررسی کنید. «specialization achieved» و تیک سبزرنگ به این معنا است که گواهینامهٔ مربوط به آن تخصص را کسب کرده‌اید. 

حال دیگر می‌توانید نشان خود را دانلود کنید تا آن را به مشتریان و بازدیدکنندگان خود نشان دهید. به خاطر داشته باشید که ممکن است نشان شما ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از اینکه الزامات گوگل را برآورده کردید، فعال شود. 

تبریک می‌گوییم؛ زیرا شما توانسته‌اید به بالاترین سطح پارتنری راه پیدا کنید. 

به این پیام باید به چشم یک زنگ خطر جدی نگاه کنید؛ زیرا شما چند گام تا از دست دادن نشان خود فاصله دارید. گوگل به شما می‌گوید که چه مشکلی پیش آمده است تا برای رفع آن اقدام کنید.  

فراموش نکنید که اگر نشان خود را از دست دهید، دیگر حق ندارید از آن استفاده کنید. پارتنرها و همچنین پارتنرهای برتر گوگل باید وضعیت خود را مدام بررسی کنند تا مطمئن شوند خطری نشان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

 

تخصص و مهارت خود را با badge گوگل پارتنر نشان دهید

تبلیغات در گوگل ادز مزایای فراوانی برای کسب‌وکارها به دنبال دارد. کسی نمی‌تواند امروزه بازدهی فوق‌العاده این تبلیغات را منکر شود؛ ولی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم به دانش و زمان کافی نیاز دارد. به همین خاطر، اغلب صاحبان کسب‌وکار، اجرا و مدیریت تبلیغات خود را به آژانس‌های تبلیغاتی می‌سپارند.  

آژانس‌های تبلیغاتی این امکان را دارند که به‌عنوان همکار رسمی گوگل فعالیت کنند. آن‌ها در صورتی که بتوانند خواسته‌های گوگل را برآورده کنند، به نشان گوگل پارتنر دست پیدا می‌کنند. این نشان به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد مشتری را جلب کنند. 

سایت ما به‌عنوان یکی از پارتنرهای رسمی گوگل خدمات مختلفی در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز ارائه می‌کند. ما خوشحالیم که تا امروز توانسته‌ایم عملکرد قابل‌قبولی داشته باشیم و به کسب‌وکارهای مختلفی کمک کنیم تا به اهدافشان دست پیدا کنند.

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که باید دربارهٔ برنامهٔ پارتنرشیپی گوگل بدانید، به شما بگوییم. اگر چیزی از قلم افتاده است، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.  

 

منابع:

herd | NINJA REPORTS | SearchEngineJournal | WebFX | Google Help Center

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

[ad_2]

Source link

جواد عباس پور
جواد عباس پور

در سال 1385 و پس اخذ مهندسی نرم افزار مجموعه دهکده دانش و فناوری را تاسیس نمودم تجربه های بسیاری در زمینه برنامه نویسی، طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ کسب کردم و پروژه های فراوانی در زمینه های متعدد انجام دادم، سپس با انگیزه مشاوره در رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار فارغ التحصیل شدم. اکنون علاوه بر حوزه فناوری اطلاعات در امور مشاوره، آموزش، تدریس و پژوهش نیز فعالیت های مستمر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *