زمینه چپ

تبلیغات گسترده تلگرام چیست؟ (6 مزیت + نجوه اجرا)

فهرست عناوین

[ad_1]

اگر یک بیلبورد تبلیغاتی در اتوبانی پرترافیک در اختیار شما باشد، آیا خوشحال نمی‌شوید؟ تصور شیرینی است؛ ولی متأسفانه در اختیار داشتن یا حتی اجارۀ چند روزۀ آن، هزینۀ بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. حال بیلبورد تبلیغاتی‌ای را تصور کنید که در هر زمان و مکانی در دید مخاطبتان باشد؛ در مترو، در مهمانی‌، در سفر و حتی در هنگام خواب. از آن مهم‌تر مخاطبتان، صد‌ها مرتبه در روز به اختیار خود، آن تابلو را نگاه کند. تبلیغات گسترده در تلگرام را می‌توان اثربخش‌ترین و هوشمند‌ترین بیلبوردی دانست که در هر زمان و مکانی همراه مخاطب شماست.

روزی که ایدۀ طراحی تلگرام به فکر پاول دورف، سازندۀ آن خطور کرد و آن ‌را به مرحلۀ اجرایی رساند، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این پلتفرم به یکی از کاربردی‌ترین پیام‌رسان‌های جهان تبدیل شود. بعد از مدتی این پیام‌رسان در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد و توانست جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند. قبل‌تر از تلگرام، پیام‌رسان‌هایی مانند وایبر و واتساپ نیز مورد توجه مردم قرار گرفته بوده‌اند؛ اما هیچ‌کدام مانند تلگرام همه‌گیر نشدند. 

این پیام‌رسان با وجود اعمال فیلترینگ همچنان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها برای مخاطبان به حساب می‌آید. طبق آمار سایت BBC، تلگرام حدود 50 میلیون کاربر در ایران دارد که ۵۶٪ از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود. با این تفاصیل، هنوز درصد زیادی از مردم از این پیام‌رسان برای کارهای روزمره و تجاری استفاده می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید از مزایای این پیام‌رسان برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، می‌توانید با تبلیغات گستردۀ تلگرام و فعالیت صحیح در این پلتفرم، به کسب درآمد از طریق تلگرام بپردازید.

 

 منظور از تبلیغات گسترده در تلگرام چیست؟

تبلیغات گسترده در تلگرام به این شکل است که بسیاری از کانال‌های تلگرامی محتوای درخواستی شما را هم‌زمان در کانال‌های خود قرار می‌دهند تا افراد بیشتری تبلیغتان را ببینند و جذب کانالتان شوند. یکی از بهترین روش‌های تبلیغات گسترده، تبلیغات بازدیدی تلگرام است؛ زیرا اساساً تلگرام بر اساس بازدید پیش می‌رود. با وجود شیوه‌های مختلف درج آگهی تلگرامی، اکثر افراد تمایل دارند از این شیوه نسبت به سایر روش‌های تبلیغات در تلگرام استفاده کنند. در این روش شما فقط به‌ازای تعداد بازدید محتوای تبلیغتان هزینه پرداخت می‌کنید و نه بیشتر. در واقع، تبلیغتان در پست‌های کانال‌های تلگرامی پربازدید نمایش می‌گیرد و شما تنها به‌ازای هر هزار بازدید هزینه پرداخت خواهید کرد.

به‌عنوان‌ مثال، شما قصد دارید محتوایتان در کانال‌های مختلف تلگرامی منتشر و حدود 110 هزار بار نیز توسط افراد مختلف دیده شود. با توجه ‌به این شرایط شما میزان مبلغی که باید پرداخت کنید حدود 1 میلیون تومان است و نه بیشتر. در واقع، حساب خود را تا سقف 1 میلیون تومان شارژ می‌کنید و پستتان حدود 110 هزار بار در کانال‌های مختلف تلگرامی دیده می‌شود.

 

تبلیغات گسترده تلگرام برای چه کسب و کارهایی مفید است؟

 تبلیغات در تلگرام باعث می‌شود شما دیده شوید و این دیده‌شدن باعث می‌شود کسب‌وکارتان رونق پیدا کند. شما با استفاده از تبلیغات در کانال‌های تلگرامی می‌توانید به‌صورت هدفمند نتایج بسیار خوبی به دست آورید. همان‌طور که می‌دانید هر رسانه‌ای مخاطبی  و هر مخاطبی نیز علایقی دارد. به همین خاطر، صحیح نیست هر نوع تبلیغی را در هر نوع کانال با هر موضوعی قرار داد. 

برای مثال، اگر شما در زمینۀ فروش محصولات تناسب‌اندام فعالیت می‌کنید، می‌توانید تبلیغات بازدیدی خود را در کانال‌های مرتبط با حوزۀ خودتان مانند کانال تلگرامی ورزش سه، نود و کلی کانال دیگر،  انجام دهید. با این روش، شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید به همان اندازه در تلگرام دیده شوید و برای کسب‌وکار خود مشتری جذب کنید. 

یکی از اشکالات افرادی که به‌تازگی وارد دنیای کسب‌وکار شده‌اند این است که می‌خواهند تبلیغات خودشان را در تمام پلتفرم‌های پربازدید اجرا کنند. این طرز فکر کاملاً اشتباه است. شما باید بدانید با توجه به نوع کسب‌وکارتان چه پلتفرمی مناسبتان است و می‌تواند برای شما بیشترین بازدید را به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌ مثال، کسی که در حوزۀ فروش آهن‌آلات و مصالح ساختمانی است نیازی ندارد در تلگرام تبلیغات انجام دهد؛ به این خاطر که به‌احتمال زیاد مشتریان هدفش در این جا فعالیت نمی‌کنند. در ادامه چند دسته از کسانی که می‌تواند تبلیغات گستردۀ تلگرامی برای آن‌ها مناسب باشد را مشاهده می‌کنید:

  • افرادی که مشتریان احتمالی آن‌ها در تلگرام فعالیت می‌کنند.
  • کسانی که در حوزهٔ آموزش فعالیت می‌کنند و قصد برگزاری دوره یا وبیناری دارند.
  • کسب‌وکارهایی که می‌خواهند کاربران را به سایت یا فروشگاهشان هدایت کنند.
  • کسب‌وکارهایی که در ابتدا قصد برندسازی دارند.

 

 نحوه اجرای تبلیغات گسترده تلگرامی

برای انجام تبلیغات گسترده در تلگرام چند راه پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید خودتان با ادمین‌های کانال‌های پربازدید ارتباط بگیرید و وارد مذاکره شوید. راه دوم این است که با آژانس‌های تبلیغاتی همکاری کنید و از آن‌ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. 

معمولاً اجرای تبلیغات گسترده در تلگرام توسط آژانس‌های تبلیغاتی به‌خاطر تجربه بالای این افراد، نتیجۀ بهتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر شما نیز به دنبال اجرای تبلیغات در تلگرام هستید، می‌توانید این کار را به پلتفرم جریان بسپارید. سایت جریان، یک پلتفرم تبلیغاتی در حوزۀ شبکه‌های اجتماعی است که با بیش از صدها پیج و کانال پربازدید همکاری می‌کند. شما همچنین می‌توانید در پنل جریان لیست اینفلوئنسرها، پیج‌ها و کانال‌ها در حوزه‌های مختلف را به همراه تعرفه و سایر اطلاعات کلیدی‌شان به‌صورت کاملاً رایگان مشاهده کنید و سپس از بین آنان پیج‌ها یا کانال‌های مدنظرتان را انتخاب نمایید و کمپین تبلیغاتی خود را بسازید.

 

برای اجرای تبلیغات گستردۀ تلگرامی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. وارد سایت جریان شوید و در سایت ثبت‌نام کنید.

 

ثبت نام در جریان

 

۲. اطلاعات خود مانند ایمیل و شماره‌تلفن را وارد کنید.

 

وارد کردن شماره تلفن

 

۳. سپس برای خود یک حساب جریان بسازید و آدرس وب‌سایت یا یکی از شبکه‌های اجتماعی خود را وارد کنید.

 

ساخت حساب جریان

 

۴. در این قسمت باید اطلاعات بیشتری راجع به نوع کسب‌وکار و زمان تقریبی از برگزاری کمپینتان بنویسید تا کارشناسان ما بیشتر در جریان تبلیغاتتان قرار گیرند.

 

درج جزئیات کمپین

 

۵. سپس دکمهٔ «کمپین جدید» را می‌زنید و وارد پنل کمپین خود می‌شوید و اطلاعات کمپین خود مانند دسته‌بندی کسب‌وکار و هدف کمپینتان را وارد می‌کنید. به‌عنوان مثال، شما در حوزهٔ خدمات مشاوره فعالیت می‌کنید و قصدتان از اجرای این کمپین فقط آگاهی مخاطبان از برندتان است.

 

دسته بندی کسب و کار

 

۶. حالا در این مرحله نوع تبلیغ را بازدیدی و نوع شبکۀ اجتماعی خودتان را نیز تلگرام انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید میزان بودجه‎‌ای را که برای کمپین خود در نظر دارید، مشخص کنید.

 

تعیین بودجه کمپین

 

۷. در مرحلهٔ بعد مشخص کنید پستی که می‌خواهید در کانال‌های مختلف توسط پلتفرم جریان منتشر شود به چه شکل است. نیاز به ساخت پست جدید دارید یا لینک یک پست را جهت فوروارد قرار می‌دهید.

۸. در مرحله بعدی باید محتوایی را که می‌خواهید توسط پلتفرم جریان در کانال‌های تلگرام پربازدید منتشر شود، وارد کنید. سپس باید زمانی را که برای اجرای کمپینتان مدنظر دارید، مشخص کنید.

 

تعیین زمان کمپین

 

بعد از انجام این قسمت،  کار ساخت کمپینتان به اتمام رسیده است است و فقط نیاز است که هزینه را پرداخت کنید تا کمپین‌تان اجرا شود.

 

مزایای تبلیغات گستره تلگرامی

 پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام اذعان می‌کند که این پیام‌رسان در ژانویه 2021 به رکورد بیشترین دانلود در بین اپلیکیشن‌های دیگر موبایل در جهان دست‌یافته است. این یعنی تبلیغات در این پیام‌رسان می‌تواند باعث دیده‌شدن بیشتر شما شود. حال اگر بخواهید تبلیغات گستردۀ تلگرامی را به‌صورت حرفه‌ای‌تر انجام دهید، بهتر است با آژانس‌های تبلیغاتی معتبری همکاری کنید که در این زمینه تجربۀ کافی و بیشتری نسبت به شما دارند.

جریان در حال حاضر با بیش از ۲۴۹۸ پیج اینستاگرامی همکاری می‌کند، در ۸۱۳ کانال تلگرامی تبلیغ نمایش می‌دهد و با ۷۷۴ اینفلوئنسر در ارتباط است تا تبلیغات شما را در پیج خود نمایش دهند. جریان را می‌توان به پلی تشبیه کرد که دسترسی شما را به اینفلوئنسرها و بلاگرهای اینستاگرام و ادمین‌های کانال‌های مطرح تلگرامی آسان می‌کند؛ به همین خاطر شما بهتر می توانید زمان و تمرکز خود را صرف کار و تولید محتوا در کانال‌هایتان کنید.

 

نمونه تبلیغات تلگرامی جریان
نمونه تبلیغات تلگرامی جریان

۱. تبلیغ در رسانه‌های مرتبط با کسب و کار شما

همان‌طور که می‌دانید، انتشار تبلیغات در پیج‌ها و کانال‌های مناسب کسب‌وکار شما، بسیار حیاتی است. با این کار می‌توانید تا حد خوبی اطمینان حاصل کنید که بازگشت سرمایۀ شما تحقق پیدا می‌کند؛ اما یافتن و انتخاب این رسانه‌ها همیشه سخت و زمان‌بر است. ما در جریان، به‌صورت کاملاً هوشمند، تبلیغتان را در پیج‌ها و کانال‌های مرتبط به کسب‌وکارتان منتشر می‌کنیم.

 

۲. بلک لیست کردن پیج‌ها و کانال‌های ممنوعه

شما می‌خواهید به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دیده شوید؛ ولی  ممکن است برای تبلیغات کسب‌وکار خود خط‌ قرمزهایی داشته باشید. شما خیلی راحت می‌توانید پیج‌ها و کانال‌هایی را که به برند شما مرتبط نیستند، از لیست تبلیغاتی خود حذف و بدون دغدغه کمپینتان را اجرا کنید. این کار باعث می‌شود شما سرمایۀ خود را در کانال‌های غیرضروری، خرج نکنید و به‌جای آن، تبلیغات هدفمند را انجام دهید.

 

۳. صرفه‌جویی در زمان و هزینه

تبلیغات گسترده در تلگرام توسط پلتفرم جریان باعث می‌شود شما بازخورد بهتری با قیمتی مناسب نسبت به سایر روش‏‌های تبلیغاتی نصبیتان شود. همچنین با استفاده از سیستم سریع و خودکار جریان، در کم‌تر از ۲۴ ساعت تبلیغاتتان اجرا می‌شود و دیگر نیازی به مذاکره با افراد و ادمین‌های کانال‌های مختلف نیست و می‌توانید وقت و تمرکز خود را صرف رشد کانال خود کنید.

 

۴. دریافت گزارش‌دهی آنلاین و دقیق

در تبلیغات بازدیدی نه‌تنها مانع هدر رفت بودجه می‌شوید و همهٔ بودجه را به بازدید تبدیل می‌کنید، بلکه می‌توانید در هر لحظه از اجرای کمپین گزارش کاملی را مشاهده کنید و از درستی اجرای کمپینتان مطمئن شوید. 

 

۵. ظرفیت و تعداد بالای رسانه‌ها

این مورد بستگی به میزان بودجه و استراتژی بازاریابی شما دارد. شما با اجرای تبلیغات تلگرامی از طریق پلتفرم جریان، برای انتخاب رسانه و انجام مکرر تبلیغات بازدیدی هیچ محدودیتی ندارید.

 

۶. پشتیبانی

کارشناسان پشتیبانی ما در هر مرحله از اجرای کمپین کنار شما هستند. کافی است در پنل تیکت بگذارید یا با ما تماس بگیرید تا پاسخگوی سؤال و دغدغۀ شما باشیم.

 

تعرفه تبلیغات گسترده تلگرام در کانال‌های مختلف

 قیمت تبلیغات در فضای مجازی، به‌ویژه تلگرام، همیشه جزو سؤالات و مباحث پر حاشیۀ حوزۀ تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بوده است؛ به این خاطر که اعداد و ارقام مختلفی وجود دارد. علاوه بر این، باید ادمین‌های پیج‌ها را شناخته و بتوانید با ارتباط مثبت و سازنده، کمپین خود را با بهترین قیمت تبلیغات در مناسب‌ترین زمان برگزار کنید. 

هزینۀ تبلیغات بازدیدی به چند عامل بستگی دارد. اولین مسئله تعداد بازدید مدنظر شماست. مسئلهٔ  دوم موضوع کانال و کیفیت آن است. عوامل متعددی وجود دارد که هزینۀ تبلیغات بازدیدی تلگرام را مشخص می‌کند. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • موضوع کانال انتخابی؛
  • تعداد اعضای کانال؛
  • اعتبار کانال؛
  • نوع محتوای شما؛
  • زمان انتشار محتوا؛
  • چگونگی انتشار محتوا (پین شدن پست، پست آخر بودن و …)؛
  • تعداد تبلیغات کانال انتخابی؛

 

شما می‌توانید اطلاعات کامل کانال‌ها اعم از دسته‌بندی، تعداد اعضا، میزان مشارکت و تعرفه‌های آنان را داخل پلتفرم جریان مشاهده کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

به‌عنوان مثال اگر بودجۀ بازاریابی شما یک میلیون تومان باشد می‌توانید در 59 کانال حدود 110 هزار بار در تلگرام دیده شوید.

 

بودجه برای کمپین تلگرام

 

با بودجۀ 3 میلیون تومان نیز تبلیغتان در 59 کانال حدود 350 هزار بار دیده می‌شود.

 

بودجه تخمینی برای تبلیغات تلگرام

مشاوره برای اجرای کمپین تبلیغات تلگرام

آیا می‌دانستید خیلی از افراد بعد از انجام تبلیغات در فضای مجازی نتیجه لازم را نمی گیرند؟ این موارد می‌توانند علت این مسئله باشند:

  • نداشتن تجربه در اجرای تبلیغات؛
  • همکاری با کانال‌های غیرمرتبط با کسب‌وکارشان؛
  • اجرای تبلیغات در زمان نامناسب؛
  • تولید محتوای بی‌کیفیت و غیر جذاب؛
  • نداشتن برنامه ریزی و استراتژی مناسب؛

 

اگر قصد دارید به‌صورت جدی تبلیغات خود را در تلگرام انجام دهید ولی هنوز مردد هستید و نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید، کافی است شمارۀ خود را در قسمت تماس با ما سایت جریان قرار دهید تا از امکان مشاورۀ رایگان بهره‌مند شوید. 

کارشناسان تیم پشتیبانی جریان در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و می‌توانید اطلاعات کافی را قبل از اجرای کمپینتان کسب کنید. سپس بعد از مشورت و جمع‌آوری اطلاعات بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی از تبلیغات نصیب شما شود.

 

جمع بندی

چند درصد از زندگی روزمرۀ شما درگیر تلگرام است؟ چقدر از زمان خود را به چک‌کردن کانال‌های تلگرامی و پیام دادن به دوست و آشنا می‌پردازید؟ چقدر کارهای روزمره‌‌‌‌تان وابسته به این پیام‌رسان است؟ مسلماً خیلی زیاد! پس به این معنی است که کاربران زیادی مثل شما در این پلتفرم فعالیت می‌کنند.

 چنانچه صاحب یک برند یا شرکت بزرگ هستید یا حتی اگر یک کسب‌وکار خانگی دارید و می‌خواهید بیشتر دیده شوید، فعالیت در تلگرام را دست‌کم نگیرید. یکی از روش‌های مؤثر تبلیغات، تبلیغات گستردۀ تلگرام است که می‌تواند باعث افزایش بازدید پست‌های کانال‌های تلگرامتان شود. اگر می‌خواهید خیلی سریع‌تر به آن نتیجه‌ای که انتظار دارید برسید، می‌توانید تبلیغات گستردۀ خود را در پلتفرم جریان انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

[ad_2]

Source link

جواد عباس پور
جواد عباس پور

در سال 1385 و پس اخذ مهندسی نرم افزار مجموعه دهکده دانش و فناوری را تاسیس نمودم تجربه های بسیاری در زمینه برنامه نویسی، طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ کسب کردم و پروژه های فراوانی در زمینه های متعدد انجام دادم، سپس با انگیزه مشاوره در رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار فارغ التحصیل شدم. اکنون علاوه بر حوزه فناوری اطلاعات در امور مشاوره، آموزش، تدریس و پژوهش نیز فعالیت های مستمر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *