زمینه چپ

آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی (+ 7 مزیت مهم)

فهرست عناوین

[ad_1]

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی امروزه به بخش جدایی ناپذیر فعالیت‌های کلیه شرکت‌ها و استارتاپ‌ها تبدیل شده است. شاید تا همین چند سال پیش به‌راحتی می‌توانستید با چند پست روزانه در شبکه‌های اجتماعی و مقداری فعالیت، مشتریان جدیدی جذب کنید و درآمد خوبی داشته باشید؛ اما در دنیای مدرن بازاریابی دیجیتال و با روی کار آمدن پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی و همچنین پیدایش شیوه‌های جدید مارکتینگ، تبلیغ در این شبکه‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که کسب‌وکارهای گوناگون چه اهدافی از تبلیغ‌کردن دارند، مزیت این شیوه‌های تبلیغ چیست، انواع سوشال مدیا برای پروموشن کدام‌اند و چطور می‌توانید تبلیغ اثربخشی داشته باشید. با ما همراه باشید.

هدف از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

قبل از اینکه تبلیغات را شروع کنید، ابتدا باید هدف‌گذاری مناسب داشته باشید. اهداف شما تعیین می‌کند که با مخاطبین خود به چه روشی ارتباط برقرار کنید. اهداف کمک می‌کنند که عملکرد تبلیغات خود را بسنجید، بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و معیارهای دقیق تعیین نمایید. در ادامه به اهداف تبلیغ در سوشال مدیا و اهمیت آن برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازیم:

افزایش آگاهی نسبت به برند (Brand Awareness)

طبق مطالعات، هر فرد به طور میانگین 2 ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند؛ بنابراین یکی از اهدافی که می‌توانید داشته باشید، افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به برند است و سوشال مدیا فرصت بسیار عالی برای ایجاد چنین کمپین‌های تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

افزایش ترافیک ورودی سایت (Website Traffic)

براساس تحقیقات، از هر 5 متخصص بازاریابی، 3 نفر از شبکه‌های اجتماعی برای توزیع محتوا با هدف افزایش ترافیک ورودی سایت استفاده می‌کنند. پس با این نوع هدف‌گذاری در دراز مدت، این امکان را دارید که بازدید خود را افزایش داده و بک‌لینک‌سازی کنید.

 

جذب مشتریان راغب جدید (Lead)

جذب مشتریان بالقوهٔ جدید نیازمند اجرای صحیح پروسه فروش است. لیدها یا همان مشتریان راغب در قسمت بالایی قیف فروش قرار دارند و جذب مشتریان جدید امروزه به یکی از اهداف بین شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. دانلود محتواهای پولی، ثبت‌نام، مشارکت و فعالیت کاربران از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها لید جمع‌آوری کرد.

 

معرفی محصول

یکی از رایج‌ترین اهداف در بین کسب‌وکارها برای تبلیغات در یک شبکه‌ اجتماعی، معرفی محصولات است. این محصول می‌تواند به تازگی وارد بازار شده یا از قبل وجود داشته باشد. نمونهٔ این نوع تبلیغ را در شرکت سامسونگ هم می‌توانید مشاهده ‌کنید که برای معرفی هر محصول از تبلیغات در سوشال مدیا کمک می‌گیرند.

 

متمایز شدن از رقبا

هدف دیگر تبلیغات در سوشال مدیا متمایز شدن از رقباست. شرکت‌های مختلف برای اینکه به مشتریان ثابت کنند نسبت به رقبا برتر هستند از تبلیغات به شیوه‌ای هوشمندانه استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال به جای صحبت کردن در مورد ویژگی‌ها، در رابطه با تعهدات و تضمین‌های خودتان صحبت نمایید. این نوع هدف‌گذاری در نهایت منجر به شناخته‌تر شدن برند می‌شود و مشتریان، برند شما را نسبت به رقبا ترجیح خواهند داد.

 

برندسازی

جالب اینجاست که بدانید یکی از هدف‌های اصلی برخی شرکت‌ها، تبلیغات مداوم و پیوسته در سوشال مدیا و عرضه محصولات و خدمات جدید به همراه مشخص کردن ویژگی‌ها و امکانات است تا در ذهن کاربر نقش ببندند و همیشه جلوی چشم او باشند.

 

افزایش فروش

با اینکه هدف از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است؛ اما یک مورد بین تمامی این اهداف مشترک است و آن هم چیزی نیست جز افزایش فروش و گسترش کسب‌وکار که در بازه زمانی خاصی باید به آن دست پیدا کرد. البته بسته به نوع محصول و زمان اوج فروش، زمان‌بندی مناسبی برای افزایش فروش در نظر گرفته می‌شود. گاهی اوقات محصولی مثل «بستنی» دارید؛ بنابراین بهتر است در فصل تابستان برای افزایش فروش هدف‌گذاری کنید.

 

افزایش رغبت و علاقه در مخاطبین جهت استفاده از محصولات یا خدمات

یکی از مهم‌ترین اهدافی که برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، افزایش انگیزه و علاقه در مخاطبین برای استفاده از محصولات یا خدمات جدید است. در حال حاضر برندهایی مثل بی ام و، آئودی، آدیداس و غیره چنین هدف‌گذاری می‌کنند و احتمالا شما هم قبول دارید که در این زمینه کاملا حرفه‌ای هستند.

 

افزایش نرخ تعامل کاربران

افزایش نرخ تعامل کاربران یکی از اهداف مهم تیم‌های بازاریابی در رابطه با ساخت تبلیغ است. هر چقدر نرخ تعامل کاربران افزایش پیدا کند، درک آن‌ها نسبت به برند، حس وفاداری و پیشنهاد دادن آن توسط مخاطبین به دیگران افزایش پیدا می‌کند. همان طور که مشاهده کردید، اهمیت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف قابل اثبات است. به همین دلیل اکثر برندها، چندین هدف برای خود در نظر می‌گیرند تا از تمام پتانسیل سوشال مدیا استفاده کنند.

 

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با تبلیغات آفلاین

به طور کلی در دنیای امروزی، تبلیغات در دو دسته آفلاین و آنلاین قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه کسب‌وکارها تلاش می‌کنند با بهترین استراتژی، به اهداف خود دست پیدا کنند، در ابتدای کار لازم است که شیوه تبلیغاتی (آفلاین یا آنلاین) خود را مشخص نمایند. تبلیغات آنلاین گستردگی زیادی دارند و ما در این مطلب فقط قصد داریم روی سوشال مدیا مانور دهیم و در ادامه به مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اشاره خواهیم کرد:

۱. گستردگی زیاد مخاطبان و امکان دسترسی به مخاطبان خاص

یکی از مزایای بزرگ شبکه‌های اجتماعی این است که کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند در هر زمان و مکان به جمعیت زیادی از مخاطبان داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنند. به‌علاوه در این نوع از تبلیغات می‌توان دسته‌ای از مخاطبان را هدف قرار داد که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند و این مزیت بزرگی است که بتوانید به مخاطبان مدنظر خود به همین راحتی دست پیدا کنید.

 

۲. تبلیغ راحت‌تر محصولات و خدمات

شرکت‌های مختلف می‌توانند با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به راحتی اطلاعات محصولات یا خدمات خود را منتشر کنند، در رابطه با مزایا و ویژگی‌های کلیدی صحبت کرده و روی آن‌ها مانور دهند. از طرفی معرفی محصولات و خدمات به شکل پست در شبکه‌های اجتماعی، برای همیشه باقی می‌ماند و مخاطبان جدید در هر زمان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در حالی که تبلیغات آفلاین مدت زمان محدودی دارند و دائمی نیستند.

 

۳. فرصتی عالی برای دریافت اطلاعات مشتریان

تبلیغات آفلاین مثل ویدیوها یا محتواهایی که در تلویزیون، رادیو یا بر روی بیلبوردها منتشر می‌شوند، با مخاطبان تعامل ایجاد می‌کنند؛ ولی نمی‌توان اطلاعات تماس یا آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کرد. در حالی که دریافت این اطلاعات با تبلیغات آنلاین امکان‌پذیر است. به‌عنوان مثال تبلیغاتی که با هدف ترغیب مشتریان نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام انجام می‌گیرند یا مشتریان را برای برقراری تماس و صحبت با کارشناسان تشویق می‌کنند.

 

۴. امکان سنجش و بررسی در تبلیغات سوشال مدیا

هنگامی که شرکت‌ها در سوشال مدیا تبلیغ می‌کنند می‌توانند فرایندهای انجام گرفته را آنالیز کرده، میزان موفقیت خود را در رسیدن به اهداف تعیین شده بررسی کنند و در تصمیم‌گیری‌های بعدی از آن‌ها برای گرفتن نتایج بهتر بهره بگیرند. این در حالیست که امکان آنالیز روش‌های پروموشن آفلاین وجود ندارد.

 

۵. هدف قرار دادن عده‌ای از مخاطبان

پروموشن‌هایی که در رادیو، تلویزیون، بیلبورد، کاتالوگ‌ها، متروها و غیره انجام می‌گیرند برای تمامی افراد نمایش داده می‌شوند؛ اما در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌ها می‌توانند براساس داده‌های موجود و تکنیک‌های مختلف، فقط بخشی از مخاطبان را که به آن‌ها نیاز دارند، هدف قرار دهند.

 

۶. مقرون به‌صرفه‌ بودن

مقرون به‌ صرفه‌تر بودن تبلیغ به شکل آنلاین بسیار بدیهی است؛ اما این مورد به معنای ارزان بودن نیست. به طور کلی شرکت‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها و مزایای گسترده‌ای که توضیح دادیم، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنند. دلیل آن این است که نسبت به تبلیغات آفلاین می‌توانید با اثرگذاری بر روی مخاطبان به‌صورت هدفمند، بازگشت سرمایه‌ٔ خوبی برای شما ایجاد کنند.

 

۷. امکان آنالیز و بررسی در لحظه

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تبلیغ در سوشال مدیا این است که می‌توانید نرخ تعامل مخاطبین را در لحظه رصد کنید. در صورتی که سیگنال‌های خوبی دریافت کردید و روند صعودی بود، متوجه می‌شوید که روند کار را درست اجرا کرده‌اید و استراتژی مناسبی دارید. در غیر این صورت باید در آن تغییرات اعمال کنید.

 

انواع تبلیغات در سوشال مدیا

پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی هر یک مزایای خاص خودشان را دارند؛ بنابراین برای اینکه بدانید کدام یک از انواع سوشال مدیا برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است و مخاطبان کدام‌یک، گزینه مناسب‌تری برای شما هستند، باید با مزایا و کاربرد هر کدام آشنا باشید. البته بسته به نوع کسب‌وکار شاید نیاز داشته باشید چندین سوشال مدیا را انتخاب کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین نمونه‌های سوشال مدیا اشاره کرده‌ایم.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

فیسبوک

فیسبوک با در اختیار داشتن بیش از 1.6 میلیارد مخاطب، بزرگ‌ترین سوشال مدیا برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. این سوشال مدیا برای کسب‌وکارهای فروشگاهی کاملا مناسب است و امکان ارائه تبلیغ به شکل تصویری، ویدیویی، اسلایدشو، تمام صفحه روی موبایل و غیره در آن وجود دارد. تبلیغی که شرکت‌ها انجام می‌دهند در بخش‌های فید، لایو و مسنجر فیسبوک قابل مشاهده است. از این شبکه اجتماعی می‌توانید برای لیدسازی یا کسب مشتریان بالقوهٔ جدید هم استفاده کنید.

 

تبلیغات در فیسبوک

اینستاگرام

اینستاگرام به دلیل اینکه ماهیت بصری غالبی دارد، نزد کسب‌وکارهای فروشگاهی بسیار محبوب شده است. همچنین روزانه حدود 500 میلیون نفر کاربر آنلاین هم دارد. در اینستاگرام نیز محتوای تبلیغ به شکل تصویر، ویدیو یا کروسل (Carousel) قابل مشاهده است. تبلیغ کسب‌وکارها در اینستاگرام در استوری، پست و فید به نمایش در می‌آید. مزیت این سوشال مدیا این است که نرخ تعامل آن تا 58% بیشتر از فیسبوک است و رنج سنی مخاطبین عمدتاً بین 18 تا 34 سال است؛ بنابراین در صورتی که پرسونای مخاطبان شما با افراد در اینستاگرام همخوانی داشته باشد، بهترین پلتفرم ممکن می‌تواند باشد. نکته دیگری که در مورد اینستاگرام وجود دارد، دسترسی راحت‌تر آن نسبت به فیسبوک و محبوبیت بیشتر آن در ایران است.

 

تبلیغات در اینستاگرام

 

یوتیوب

یوتیوب بزرگ‌ترین پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدیو و بزرگ‌ترین موتور جستجوگر ویدیویی در جهان است. روزانه افراد سراسر دنیا میلیاردها ساعت ویدیو تماشا می‌کنند؛ بنابراین برای تبلیغ ویدیویی، یوتیوب بهترین پلتفرم است. برای تبلیغات در یوتیوب، می‌توانید از گوگل ادز هم کمک گرفت. تبلیغات در یوتیوب به سه روش به نمایش در می‌آیند:

  •   TrueView: ویدیوهایی که قبل از شروع ویدیوی انتخابی نمایش داده می‌شوند.
  •  Unskippable: دقیقا مشابه با نوع قبلی ولی امکان رد کردن تبلیغ وجود ندارد.
  •  Bumper: ویدیوهای کوتاه 6 ثانیه‌ای که در انتهای ویدیو پخش می‌شوند.

 

پروموت در یوتیوب

 

لینکدین

کسب‌وکارهای B2B برای تبلیغ و پروموشن فعالیت‌ها، محصولات یا خدمات جدید و سایر موارد، لینکدین را ترجیح می‌دهند. در واقع لینکدین محل فعالیت افراد حرفه‌ای در زمینه‌های کاری مختلف است و شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را به کسانی بفروشند که در تصمیم‌گیری‌های سازمانی دخیل هستند. در لینکدین، تبلیغ ویدیویی، دینامیک، اسپانسری و در قالب پیام کوتاه در بخش فید وجود دارند.

 

توییتر

توییتر پلتفرم بعدی است که در آن افراد حرفه‌ای و معمولی فعالیت دارند. با توجه به اینکه ماهیت توییتر کاملا دینامیک است، امکان وایرال شدن تبلیغ شما بسیار سریع‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است؛ بنابراین کسب‌وکارهای مختلف مخصوصا استارتاپ‌های کوچک می‌توانند برای آگاه‌سازی مخاطبان نسبت به برند خود از توییتر استفاده کنند. با این حال امکان ارائه تبلیغ در مورد محصولات و خدمات و ایجاد تبدیل مستقیم مشتری بالقوه به خریدار وجود دارد. تبلیغ در توییتر به شکل تبلیغ توییت، ترندها و اکانت کاربری انجام می‌شوند و طبق بررسی‌های انجام شده میل به خرید در کاربران توییتر تا 6.9 برابر بیشتر از سایر شبکه‌هاست.

 

تبلیغات در توییتر

پینترست

یکی دیگر از نمونه‌های بسیار محبوب سوشال مدیا، یقینا پینترست است. این پلتفرم برای شرکت‌های تجاری و فروشگاهی اهمیت بالایی در انجام تبلیغات دارد. پینترست به شما این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را مشابه با اینستاگرام تبلیغ کنید؛ اما برخلاف اینستاگرام، این پلتفرم بیشتر در رابطه با موضوعاتی مثل پوشاک، دکوراسیون داخلی، مد، فشن و غیره فعالیت دارد. در پینترست امکان تبلیغ کردن پین (Pin) مثل توییت در توییتر وجود دارد. در این شیوه تبلیغ، امکان درج  CTA (فراخوان به عمل) یا لینک سایت هم وجود دارد.

 

تبلیغات پینترست

واتساپ و تلگرام

واتساپ و تلگرام از پیام‌رسانهای بسیار محبوب در دنیا هستند که چندین میلیون کاربر فعال دارند. شاید تعجب کرده باشید؛ ولی این پیام‌رسان یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌هایی هستند که می‌توانند با صرف هزینه‌های معقول به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنند. تبلیغ در این دو شبکه اجتماعی به شکل متنی و به شیوه یک طرفه یا دو طرفه (Reciprocal) انجام می‌پذیرد. در واقع کسب‌وکارهای مختلف در کانال‌ها و یا حتی گروه‌های مختلف تبلیغ قرار می‌دهند و همزمان تبلیغ کانال مدنظر را هم در کانال خودشان نمایش می‌دهند (Reciprocal).

بنابراین همانطور که مشاهده کردید نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

چگونه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

به عنوان فردی که صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و قصد دارید در بهترین سوشال مدیا به شکلی مؤثر، سریع و مقرون‌به‌صرفه تبلیغ کنید، انتخاب پلتفرم مناسب، اهمیت بسیار بالایی دارد. انجام این کار تا چند سال پیش سخت و دشوار بود؛ چون پلتفرم داخلی خاصی در این زمینه برای خدمات رسانی وجود نداشت.

پلتفرم جریان در طول 2 سال گذشته توانسته با برطرف کردن دغدغه‌ها و نیاز شما عزیزان، مثل دسترسی ساده و گسترده به انواع سوشال مدیا، مقایسه جامع و سریع رسانه‌ها، آنالیز سیستماتیک تبلیغات، دریافت گزارشات کامل و برخورداری از مشاوره و پشتیبانی رایگان، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

امروزه با افتخار اعلام می‌کنیم که در زمینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام و تلگرام به دو شکل تعرفه‌ای و بازدیدی با بهینه‌ترین نرخ، پیشگام هستیم و رضایت حداکثری مشتریان را کسب کرده‌ایم. حتی شما می‌توانید از قابلیت‌ها و مزایای تبلیغ در لینکدین و توییتر هم بهره‌مند شوید و چنانچه نیاز به مشاورهٔ اختصاصی دارید، روی کارشناسان ما حساب ویژه باز کنید.

به کمک جریان می‌توانید به طیف گسترده‌ای از پیج‌های اینستاگرامی، کانال‌های تلگرامی، اکانت‌های مختلف لینکدین و توییتر متصل شوید و بهترین گزینه را متناسب با کسب‌وکارتان انتخاب نمایید. حتی اگر در انتخاب نوع شبکه اجتماعی هم تردید دارید ما به شما مشاوره تخصصی و حرفه‌ای خواهیم داد.

 

برای اجرای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کسب‌وکارهای مختلف استفاده از سوشال مدیا برای تبلیغات را بسیار کاربردی و مفید می‌دانند؛ اما اشتباه و باور غلط رایجی که بین صاحبان کسب‌وکارها به چشم می‌خورد این است که انتخاب بهترین پلتفرم را ضامن موفقیت و اثربخشی بالای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. این در حالی است که انتخاب پلتفرم مناسب با نوع کسب‌وکار و نحوه اجرای کمپین‌ها تنها بخشی از عوامل تأثیرگذار بر موفقیت تبلیغ‌ها بوده است و باید بتوانید با تاکتیک‌های متنوع، اثربخشی آن‌ها را افزایش دهید. در ادامه به نکات بسیار مهمی اشاره می‌کنیم که برای افزایش اثربخشی تبلیغ‌ها در سوشال مدیا استفاده می‌شوند:

۱. لحن و شیوه پیام خود را متناسب با مخاطبان هر یک از انواع سوشال مدیا تغییر دهید

هر کدام از انواع سوشال مدیا مخاطبان خاص خودشان را دارند؛ بنابراین شما باید متناسب با مخاطب جامعه هدف خود رفتار کرده و تبلیغ کنید. هر چقدر سفارشی‌سازی لحن و شیوه بیان پیام بهتر صورت بگیرد، نرخ موفقیت آن بالاتر خواهد رفت. به عنوان مثال تبلیغ متنی در تلگرام بسیار مناسب‌تر از اینستاگرام است که در آن محتواهای بصری مثل ویدیوها اثربخشی بالاتری دارند.

 

۲. از المان‌های گرافیکی سفارشی‌سازی شده استفاده کنید

چنانچه طرح، مدل و حتی نوع تصاویری که استفاده می‌کنید تکراری باشند و ایده جدیدی در آن‌ها بکار گرفته نشده باشد، تبلیغ مؤثر و مفیدی نخواهید داشت؛ بنابراین بسته به نوع کسب‌وکار و جامعه، هدف، المان‌های گرافیکی یونیک تولید کنید.

 

۳. محتوای یونیک و کپی رایتینگ حرفه‌ای فراموش نشود

اگر هدفتان از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی این است که کاربران را به سایت خودتان بکشانید یا اینکه در همان سوشال مدیا، تبدیل (Conversion) صورت بگیرد، باید محتوای یونیک داشته باشید و کپی رایتینگ را رعایت کنید. در این صورت می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کرده و به اهداف تعیین شده دست پیدا کنید.

 

۴. انتقال مفهوم و پیام را ساده کنید

اجرای صحیح و اصولی تبلیغ در سوشال مدیا، به معنای ساده‌تر کردن فرایند و انتقال راحت و سریع مفهوم و پیام تبلیغ به کلیه مخاطبان است؛ بنابراین از طراحی بخش‌های مختلف گرفته تا شیوهٔ انجام تبلیغ و نحوهٔ ارائه، به این مورد فکر کنید که هر چقدر مخاطبان سریع‌تر و بهتر ارتباط بگیرند، نتیجهٔ بهتری هم خواهید گرفت.

 

۵. لندینگ پیج‌های اختصاصی طراحی کنید

سعی کنید برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی که لینک به سایت دارند، لندینگ پیج حرفه‌ای و جدید طراحی کنید تا بیشتر روی ذهن مخاطب تأثیر بگذارید.

 

۶. جوایز یا خدمات ویژه برای کاربرانی که تبلیغ شما را به اشتراک می‌گذارند در نظر بگیرید

یکی از نکات و اصول بسیار مهم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی این است که بخشی از این پروسه باید توسط مخاطبان هدایت شود. به عبارت دیگر باید نوع تبلیغ و شیوهٔ اجرا در زمان و مکان مناسب به‌قدری زیبا و بی‌نظیر باشد که مخاطب را برای به اشتراک‌گذاری تبلیغ، تشویق کند. در این صورت مطمئن خواهید شد که همهٔ مراحل را درست طی کرده‌اید و اثربخشی کمپین شما چندین برابر خواهد شد.

 

۷. برای جذب مخاطبان جدید و هدف قرار دادن مخاطبان قبلی تبلیغ جداگانه در نظر بگیرید

مخاطبان قبلی و مخاطبانی که تازه با شما آشنا شده‌اند هر کدام به تبلیغ جداگانه و هوشمندانه مختص خودشان نیاز دارند. به‌عنوان مثال برای جذب کردن مخاطبی که قبلا از خدمات اسنپ استفاده می‌کرده اما مدت زیادی است که از این اپلیکیشن استفاده نکرده باید تبلیغ متفاوتی نسبت به جذب مخاطب کاملا جدید اتخاذ کنید.

 

جمع‌بندی

شما ممکن است اهداف متفاوتی را در رابطه با تبلیغ در سوشال مدیا دنبال می‌کنید؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که براساس نوع اهداف و مخاطبان مدنظرتان، باید از سوشال مدیای مناسب استفاده کرده و شیوهٔ تبلیغاتی خاصی را انتخاب کنید. در این مطلب تلاش کردیم تا به طور کامل به آموزش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم و روش‌های افزایش اثربخشی آن را توضیح دهیم. چنانچه به فکر تبلیغ در سوشال مدیا با هزینه پایین و راندمان بالا هستید، ما در پلتفرم جریان خدمات متنوعی را در نظر گرفته‌ایم. حتما نظرات و تجربیات خود را هم با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

[ad_2]

Source link

جواد عباس پور
جواد عباس پور

در سال 1385 و پس اخذ مهندسی نرم افزار مجموعه دهکده دانش و فناوری را تاسیس نمودم تجربه های بسیاری در زمینه برنامه نویسی، طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ کسب کردم و پروژه های فراوانی در زمینه های متعدد انجام دادم، سپس با انگیزه مشاوره در رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار فارغ التحصیل شدم. اکنون علاوه بر حوزه فناوری اطلاعات در امور مشاوره، آموزش، تدریس و پژوهش نیز فعالیت های مستمر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *