[ad_1]
پوش نوتیفیکیشنها ابزار بازاریابی برای ارتباط بهتر با مشتریان هستند. با استفاده از پوش نوتیفیکیشنها، کسب و کارها میتوانند پیامهای مهم و حساس به زمان را برای کاربران خود از طریق موبایل یا وب ارسال کنند. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نیز روشی جدید برای بازاریابی و تبلیغات است که در آن پیامهای تبلیغاتی از طریق نوتیفیکیشن به موبایل یا دسکتاپ کاربر ارسال میشود. در این مطلب توضیح میدهیم نوتیفیکیشن چیست و کمپینهای پوش نوتیفیکیشن و اهمیت استفاده از آن در بازاریابی را با مثال توضیح میدهیم.
نوتیفیکیشن چیست ؟
پوش نوتیفیکیشن پیامهای پاپآپ و قابل کلیک هستند که در مرورگر یا موبایل کاربر نمایش داده میشوند. آنها کانال ارتباطی سریع هستند که شرکتها قادر میسازند تا پیامها، پیشنهادات و سایر اطلاعات را به مشتریان خود منتقل کنند. مشترکین هر زمان که آنلاین باشند، این نوتیفیکیشنها را دریافت میکنند. پوش نوتیفیکیشن در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و جدیدتر از کانالهای بازاریابی دیگر است. با اینکه شتاب رشد آن در سالهای گذشته بسیار زیاد بوده است اما هنوز شکاف گستردهای بین اجرای استراتژیک این روش و روشهای بازاریابی دیگر وجود دارد. پوش نوتیفیکیشنها تعامل کاربر را افزایش میدهند.
تفاوت پیام درون برنامه ای و پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
دو نوع نوتیفیکیشن در برنامههای موبایل وجود دارد. این نوتیفیکیشنها شامل پیامهای درون برنامهای و پوش نوتیفیکیشنها میشوند. در ادامه به توضیح تفاوتهای این دو مورد میپردازیم.
- پوش نوتیفیکیشن: نوتیفیکیشن حالت استاندارد پیام برای موبایل هستند. اغلب از پوش نوتیفیکیشنها برای اطلاعرسانی در موبایل استفاده میشود. کاربران این نوتیفیکیشنها را بدون باز کردن برنامه مشاهده می کنند.
- نوتیفیکیشن درون برنامهای: کاربران پس از باز کردن برنامه این نوتیفیکیشنها را دریافت میکنند. نوتیفیکیشن درون برنامهای بیشتر برای پیامهای هدفمندتر طراحی شدهاند.
انواع نوتیفیکیشن درون برنامه ای
انواع مختلفی از نوتیفیکیشن درون برنامهای وجود دراد که در ادامه آنها را فهرست کردهایم.
- پیام تمام صفحه
- پیام در مرکز صفحه نمایش
- بنر در پایین برنامه
- بنر در بالای برنامه
هر کدام از موارد بالا کاربردی خاص دارند اما برخی از آنها نتایج بهتری برای تعامل و تبدیل کاربران به مشتری، به همراه دارند. اگر پیامهای تمام صفحه از نظر بصری جذاب باشند، تاثیرگذاری زیادی خواهند داشت. برخی نوتیفیکیشنهای درون برنامهای برای وفاداری به برند و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کاربران، کاربرد دارند و برخی دیگر کاربر را به سمت خرید هدایت میکنند. نوتیفیکیشنهای مرکز صفحه نمایش محبوبترین نوع نوتیفیکیشنهای درون برنامهای هستند، چراکه با استفاده از این نوتیفیکیشنها احتمال زیادی وجود دارد تا کاربر اقدام موردنظر را انجام دهد.
ساختار پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
عناصر پوش نوتیفیکیشن چیست. پوش نوتیفیکیشنها از عناصر مختلفی تشکیل شدهاند. آنها حاوی عنوان، پیام، تصویر و URL هستند. با استفاده از تصاویر و ایموجیها، با کلمات کمتری میتوانید پیام خود را منتقل کنید. تصویر زیر اجزای پوش نوتیفیکیشن را نمایش میدهد.
با در نظر داشتن محدودیت کاراکتر سعی کنید تا عنوان و متن جذابی برای پوش نوتیفیکیشن بنویسید. با استفاده از تصاویر و ایموجیها، پوش نوتیفیکیشن جذابتر میشود و نیاز به واژههای کمتری برای انتقال پیام دارید. دکمه فراخوانی به اقدام را طراحی کنید و URL مناسب را قرار دهید، سپس آن را برای کاربران ارسال کنید. ظاهر پوش نوتیفیکشن مانند تصویر زیر خواهد بود.
پوش نوتیفیکیشن پیامهای ساده و جذابی هستند که کاربران میتوانند به راحتی به آنها پاسخ دهند. این موضوع پوش نوتیفیکیشنها را به ابزاری موثر برای شرکتها تبدیل میکند که با کاربران در تعامل باشند، حتی زمانی که آنها در وبسایت یا اپلیکیشن آن کسب و کار نباشند.
اهمیت اولین پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
به اولین پوش نوتیفیکیشن Opt-in میگویند. اولین باری که کسب و کارها نوتیفیکیشن برای مشترکین بالقوه ارسال میکنند، نرخ تبدیل مشترکان مشخص میشود. البته ارزشی که پوش نویفیکیشن شما برای کاربران ایجاد میکند اهمیت زیادی دارد. زمانی که تنظیمات پوش نوتیفیکیشن را روی وبسایت خود انجام میدهید، بازدیدکنندگان شما کادر کوچکی برای مشترک شدن مشاهده میکنند. در این کادر از آنها سوال میشود آیا میخواهند از سمت شما پوش نوتیفیکیشن دریافت کنند یا خیر. اگر آنها این اجازه را به شما بدهند وارد فهرست مشترکان شما میشوند.
از این پس شما میتوانید برای آنها پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید تا با آنها در تعامل باشیدو آنها را برای اقدامات و پیشنهادات بیشتر هدف قرار دهید. با سفارشی کردن پوش نوتیفیکیشن اولیه میتوانید ارتباط بهتری با بازدیدکنندگان برقرار کنید و نرخ مشترکان خود را افزایش دهید. در ادامه نکاتی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن Opt-in آورده شده است.
- براساس نوع کسب و کارتان و مخاطبان هدف، زمانبندی ارسال پوش نوتیفیکیشن را انجام دهید.
- آیا میخواهید زمانی که افراد وارد اپلیکیشن یا وبسایت شما میشوند، این پیام را ارسال کنید یا زمانی ارسال کنید که مدت زمان مشخصی از فعالیت آنها در وبسایت یا اپلیکیشن سپری شده باشد.
- برای افزایش سطح اعتماد به برند خود، به صورت واضح اعلام کنید که انصراف و لغو عضویت بسیار ساده است.
انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
۴ نوع پوش نوتیفیکیشن وجود دارد که در زیر فهرست شدهاند و در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
پوش نوتیفیکیشن وب چیست ؟
پوش نوتیفیکیشن وب، پیامهای ارتباطی هستند که از طریق وب دسکتاپ یا وب موبایل برای کاربر ارسال میشوند. بسته به سیستم عاملی که کاربر از آن استفاده میکند، پوش نوتیفیکیشنها در سمت راست بالا یا پایین صفحه دسکتاپ قرار می گیرند. نحوه نمایش این نوتیفیکیشنها در موبایل مانند نحوه ارسال پوش نوتیفیکیشن از اپلیکیشن است. پوش نوتیفیکیشن وب در موبایل یا صفحه دسکتاپ کاربر نمایش داده میشوند، حتی اگر در آن زمان در وبسایت نباشند.
این نوتیفیکیشنها بیشتر توسط بازاریابان برای افزایش تعامل کاربران با وبسایت و تشویق آنها به بازگشت به وبسایت ارسال میشوند. بازاریابان با این کار درصدد هستند تا نرخ تبدیل را افزایش دهند. ساختن پوش نوتیفیکیشن برای وبسایت ساده است. حتی افرادی که پیشزمینه کمی از برنامهنویسی و امور مربوط به وب دارند نیز میتوانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل پوش نوتیفیکیشن وب ابزاری مفید برای بازاریابان است. تصویر زیر نمونهای از پوش نوتیفیکیشن وب در موبایل و دسکتاپ را نمایش میدهد.
پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ چیست ؟
برخلاف پوش نوتیفیکیشن وب، پوش نوتیفیکیشن وبسایت، تنها روی دسکتاپ کاربر نمایش داده میشود. این پوش نوتیفیکیشنها معمولا توسط برنامههایی که روی دسکتاپ نصب شدهاند، با هدف ایجاد و افزایش تعامل با کاربر ارسال میشوند. ساختن پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن وب دشوارتر است و به کمک برنامهنویس و توسعه دهنده وب نیاز دارد.
پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل چیست ؟
پوش نوتیفیکیشن موبایل نیز مانند پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ به وسیله برنامهای که از قبل دانلود شده، برای کاربر ارسال میشود. هنگامیکه کاربر برنامه را باز میکند، شناسههایی از طرف سرویس پوش نوتیفیکیشن برای برنامه و دستگاه ثبت میشوند. این شناسهها با ناشران اپلیکیشن به اشتراک گذاشته میشوند، سپس پوش نوتیفیکیشنها به صورت دستی با اهداف افزایش تعامل مشتری ارسال میکنند.
پوش نوتیفیکیشنها در سه مکان در موبایل قابل نمایش هستند. این مکانها در زیر فهرست شدهاند.
- صفحه قفل یا «Lock Screen»
- بنر
- مرکز نوتیفیکیشن
تنظیمات پیشفرض در اندروید این است که به برنامهها اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را میدهد اما در iOS انتخاب یا انصراف پوش نوتیفیکیشن به صورت دستی است و تا کاربران با ارسال آن موافقت نکنند، برنامهها اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را نخواهند داشت. ساختن پوش نوتیفیکیشن موبایل در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن وب و دسکتاب دشوارتر است و حتما باید توسط توسعهدهنده وب برنامهنویسی شود.
پوش نوتیفیکیشن گجتهای پوشیدنی چیست ؟
پوش نوتیفیکیشنها را میتوان روی گجتهای پوشیدنی نیز ارسال کرد. برای مثال این نوتیفیکیشنها روی ساعتهای هوشمند ارسال میشوند. معمولا گجتهای پوشیدنی با گوشیهای هوشمند موبایل هماهنگ هستند و این موضوع باعث میشوند پوش نوتیفیکیشنهای برنامه موبایل روی این دستگاهها نمایش داده شوند. کاربران میتوانند اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشنها را هم روی موبایل و هم روی گجتهای پوشیدنی تنها به اپلیکیشنهای خاصی بدهند.
از آنجاییکه صفحه نمایش گجتهای پوشیدنی از صفحه موبایل بسیار کوچکتر است، پوش نوتیفیکیشنها در آنها نمایش متفاوتی دارند. این نوتیفیکیشنها در گجتهای پوشیدنی کوتاهتر و واضحتر از نسخه موبایل است.
کمپین پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
تا اینجا متوجه شدیم که پوش نوتیفیکیشن چیست. افراد دوست دارند پیامهای ارسالی برای آنها شخصیسازی شده باشد و پوش نوتیفیکیشنها بهترین ابزار برای این کار هستند. کاربران بیشتر روی پیامهایی کلیک میکنند که احساسات آنها را برانگیخته کند.
پوش نوتیفیکیشن غنی
در پوش نوتیفیکیشنهای Rich باید تصویر، ایموجی و حداکثر ۲ فراخوانی به اقدام قرار دهید. پوش نوتیفیکیشنهای Rich متفاوت از پوش نوتیفیکیشنهای استاندارد هستند. برخلاف پوش نوتیفیکیشنهای استاندارد، در پوش نوتیفیکیشنهای Rich میتوانید از ۲ فراخوانی به اقدام استفاده کنید. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که بیش از دو صفحه فرود دارید. افزودن تصاویر باعث میشود جلوه بصری به پوش نوتیفیکیشن خود ببخشید.
گاهی اوقات کلمات نمیتوانند به خوبی پیام را منتقل کنند. به خصوص زمانیکه به واسطه قوانین «Google Cloud Manager» محدودیت کاراکتر داشته باشید. در اینجا ایموجیها با جذابیت و نفوذ خود وارد عمل میشوند. ایموجیها کمک میکنند تا کاربران پیام شما را با لحن و احساس درست بخوانند. بهعلاوه، ایموجیهای مثبت در پوش نوتیفیکیشنها، افراد را ترغیب میکند تا روی آن کلیک کنند.
پوش نوتیفیکیشن سبد خرید رها شده
گاهی مشتری کالایی را به سبد خرید خود اضافه می کند اما خرید خود را کامل نمیکند. رها کردن سبد خرید میتواند دلایل متعددی داشته باشد، از جمله این دلایل میتوان به هزینه نامتعارف ارسال، زمان طولانی تحویل کالا یا عدم موفقیت در پرداخت به دلیل اشکال در شبکه پرداخت اشاره کرد. کسب و کارها میتوانند این مشتریان را از طریق روشهای زیر دوباره هدف بگیرند.
- قیف بازاریابی و فروش برای سبد خرید رها شده: پوش نوتیفیکشنهای خودکار را در بازههای زمانی مختلف برنامهریزی کنید تا برای تکمیل سبد خرید برای کاربر ارسال شود. با ایجاد شرایط منطقی، کاربر را تشویق به تکمیل خرید کنید. برای مثال پیشنهاد ارسال رایگان یا سریعتر را به او بدهید.
- کمپینهای نامحدود: خردهفروشان انعطافپذیری و سهولت در اجرای کمپین، بر اساس پارامترهای دلخواه را ترجیح میدهند. کمپینهای متنوعی را طراحی کنید و مشترکان را بر اساس سلیقه آنها در فهرست هر کمپین قرار دهید.
- ارسال پوش نوتیفیکیشن به مخاطبان مناسب: فهرستی پویا از مشتریانی ایجاد کنید که سبد خرید خود را رها کردهاند. هر کمپین مخاطبان خاص خود را دارد. این تقسیمبندی را براساس مکان مشتری، پلتفرم، دستگاه مورد استفاده و سایر موارد انجام دهید.
- رصد موفقیت با معیارهای تعامل: نه تنها باید مشتریان را به سبد خرید رها شده بازگردانید، بلکه باید کل پوش نوتیفیکیشنهای ارسالی، تعداد و نرخ کلیک هر کمپین را رصد کنید و میزان موفقیت هر کمپین را بسنجید.
از جملههایی مانند زیر برای ترغیب مشتریان به تکمیل خرید بهره بگیرید.
- کالاهای موجود در سبد خرید شما موجود است اما به زودی موجودی آنها به صفر میرسد.
- اقلام مورد علاقه خود را در سبد خرید رها کردهاید.
با استفاده از این جملات میتوانید احساس فوریت را در آنها ایجاد کنید. برای مثال در تصویر زیر از این جملات برای ترغیب مشتری به تکمیل خرید استفاده کرده است.
پوش نوتیفیکیشن برای مطلع کردن کاربر
برای مطلع کردن کاربران از اخبار و روند روز میتوانید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. برای مثال گزارش وضعیت آب و هوا، بهروزرسانی سهام و موارد مورد علاقه کاربر را در قالب پوش نوتیفیکیشن برای او ارسال کنید.
پوش نوتیفیکیشن محرک
با استفاده از پوش نوتیفیکیشن محرک میتوانید کاربر را در سفر مشتری همراهی کنید. این به شما امکان میدهد پوش نوتیفیکیشنهای خودکار براساس قواعد از پیش تعیین شده و دادههای مشتری ارسال کنید. کمپینهای مختلفی براساس استراتژی بازاریابی پوش نوتیفیکیشن خود، مانند کمپینهای پایان باز یا بسته ایجاد کنید. در کمپینهای پایان باز میتوانید مجموعهای از پوش نوتیفیکیشنها را بدون محرک خروج بفرستید. زمانیکه کاربر تمام نوتیفیکیشنهای برنامهریزی شده را دریافت کرد، کمپین به پایان رسیده است. در کمپین بسته ابتدا باید هدفی را مشخص کنید. هر زمان کاربر، اقدام موردنظر شما را انجام داد از کمپین خارج میشود. در ادامه نکاتی برای این کمپینها را مطرح میکنیم.
- پوش نوتیفیکیشنهای خودکار را شخصیسازی کنید: به پوش نوتیفیکیشنها حس انسانی اضافه و ویژگیهای سفارشی ایجاد کنید.
- مخاطبان هدف خود را مشخص کنید: گروه مشخصی از کاربران با ویژگی خاص را درنظر بگیرید و پوش نوتیفیکیشنها را برای آنها ارسال کنید.
- شرایط ورود به کمپین را تعیین کنید و اهدافی را براساس صفحه فرود برای تبدیل مشترکان تعیین کنید: این نقطه ورود مشترکانی است که وارد قیف فروش شما میشوند. براساس صفحات بازدید شده کاربران، باید مشخص کنید چه کسانی واجد شرایط دریافت این سری از پوش نوتیفیکیشنها هستند. همچنین باید اهدافی را مشخص کنید که نقطه خروج از کمپین را تعیین میکند. این بدین معنی است که مشترکان به محض اینکه به هدف کمپین برسند، از آن خارج میشوند.
- محرکهای اولیه و اهداف برای تبدیل مشترکان را براساس عناصر کلیکشده مشخص کنید: این نقطه ورود مشترکان شما است و شامل هر عنصر، لینک یا دکمهای میشود که روی آن کلیک میکنند. محرک ورود را مشخص کنید، سعی کنید آن را براساس اهداف تجاری خود سفارشی کنید. میتوانید درگاه پرداخت را به عنوان محرکی برای خروج از کمپین تعیین کنید. با انجام این اقدام، سفر مشتری کامل میشود.
- نوتیفیکیشنها را در صف قرار دهید: پوش نوتیفیکیشنها و پیامهای مدنظر خود را طراحی و سفر یکپارچهای را برای خریدار ایجاد کنید. زمانیکه مشترک وارد کمپین شد در فواصل زمانی مشخص این نوتیفیکیشنها را برای او ارسال کنید.
- هر کمپین را با گزارشدهی رصد کنید: اطلاعات تعداد مشترکان تبدیل شده و نرخ تبدیل را مدنظر داشته باشید. این موضوع را برای هر نوتیفیکیشنی که ارسال می کنید درنظر بگیرید.
نوتیفیکیشن یادآوری
آیا مشتریان محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کردهاند و بدون تکمیل خرید از وبسایت شما خارج شدهاند. آیا پروفایل کاربری مشترکان در وبسایت شما ناقص رها شده است. به آنها نوتیفیکیشن یادآوری ارسال کنید و گوشزد کنید که فرصتهای هیجانانگیز را از دست ندهند. این نوع از پوش نوتیفیکیشنها برای علاقهمندان به تناسب اندام، پرتالهای شغلی، پرتالهای آموزشی، سایتهای تغذیه و فروشگاههای تجارت الکترونیک کاربردی است.
نوتیفیکیشن براساس موققعیت جغرافیایی
این نوع از پوش نوتیفیکیشنها برای هشدارهای مطابقت زمان و فروشگاههای اطراف عملکرد خوبی دارند. برای مثال اگر میخواهید برای مشترکان تخفیف رستوران ارسال کنید، این کار را با توجه به موقعیت مکانی آنها انجام دهید.
پوش نوتیفیکیشن سازگار با موبایل
آیا کاربران شما بیشتر از موبایل خود استفاده میکنند. پس باید پوش نوتیفیکیشنهایی که ارسال میکنید، مناسب موبایل باشد. همچنین میتوانید از پوش نوتیفیکیشن وب موبایل استفاده کنید و در هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل صرفهجویی کنید.
نوتیفیکیشن محدود به زمان
برای ایجاد حس فوریت در مشترکان برای آنها پوش نوتیفیکیشنهای محدود به زمان ارسال کنید. برای مثال میتوانید پیشنهادهایی با بازه زمانی محدود، تاریخ انقضای نزدیک و یادآوری پایان حراج را در پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. با ایجاد حس فوریت کاربران ترغیب میشوند تا روی پیام ارسالی کلیک کنند. پوش نوتیفیکیشنهای محدود به زمان را باید بهگونهای تنظیم کنید که کاربران پس از اتمام مدت زمان آن، برای یافتن پیشنهاد منقضی شده کلیک نکنند.
پوش نوتیفیکیشن تراکنشی
با استفاده از پوش نوتیفیکیشنهای تراکنشی میتوانید مشترکان را آخرین وضعیت تراکنششان آگاه سازید. این موارد میتواند شامل وضعیت اشتراک، جزییات سفارش یا ارسال محصول، پرداختهای انجام شده و غیره باشد. پوش نوتیفیکیشنهای تراکنشی بهترین نمونه برای ارتباطات سفارشی و شخصیسازیشده با مشتریان هستند.
پوش نوتیفیکیشن مبتنی بر کاربر
نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن ۴ تا ۸ برابر بیشتر از ایمیل است. مشترکان فقط در صورتی پوش نوتیفیکیشنها را دریافت میکنند که مجوز دریافت آن را صادر کرده باشند. این ویژگیها، پوش نوتیفیکیشنها را به کانال ارتباطی بسیار قدرتمند برای بازاریابی تبدیل می کند.
اهمیت استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
تا اینجای مطلب میدانیم پوش نوتیفیکیشن چیست و با انواع کمپینهای آن آشنا شدیم. در ادامه دلایل اهمیت استفاده از پوش نوتیفیکیشن توسط کسب و کارها را بیان میکنیم.
اجازه برای ارسال
همانطور که گفتیم برای ارسال پوش نوتیفیکیشن اجازه کاربر برای ارسال آن لازم است. این کار باعث میشود اعتبار برند شما در نگاه کاربران افزایش یابد. در پیامی واضح این موضوع را به کاربران گوشزد کنید چراکه اگر بدون اطلاع از هدف نهایی روی پیام کلیک کنند، ارزش زیادی برای کمپینهای پوش نوتیفیکیشن کسب و کار شما قائل نمیشوند و در نهایت از آن خارج میشوند.
افزایش مشتریان راغب باکیفیت
بسیاری از کسب و کارها از تعداد پایین «لید» (Lead) و کیفیت پایین آنها رنج میبرند. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن، اطلاعات آنها را با اجازه خودشان دریافت میکنید. از طرفی تحویل پوش نوتیفیکیشن به مشترکان تضمین شده است و از آنجایی که بیشتر کاربران اینترنت از مرورگرهایی مانند کروم، سافاری و فایرفاکس استفاده می کنند، مطمئن باشید که به طیف گستردهای از مخاطبان علاقهمند نیز دسترسی خواهید داشت.
افزایش ترافیک برگشتی
شما موفق میشوید تا برای بار اول کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید، اما برای حفظ آنها یکی از روشهای بازاریابی، پوش نوتیفیکیشنها است. پیامهای قانعکننده میتوانند بازدیدکنندگان را به وبسایت شما جذب و با آنها تعامل کنند. پیامهای قابل کلیک برای آنها ارسال کنید و کاربران را از هر نقطهای در مرورگرشان به وبسایت خود بازگردانید. برای افزایش تعامل بازدیدکنندگان با وبسایت خود، میتوانید آنها را با پیشنهادات تبلیغاتی مختلف، مقالات و موارد دیگر در تعامل نگه دارید.
صرفهجویی در زمان
به عنوان بازاریاب، از دشواریهای تهیه خبرنامه و ایمیل آگاه هستید و میدانید ایجاد مقالات، پیشنهادات جذاب و تصاویر درحال حرکت آسان نیست. اما این مورد درباره پوش نوتیفیکیشنها صدق نمیکند چراکه این پیامهای مختصر، زمان کمی برای نوشتن از شما میگیرند. بدون سرمایهگذاری در ساخت اپلیکیشن میتوانید با مخاطبان موبایل در ارتباط باشید. آنها، پوش نوتیفیکیشنها را درست مانند پیامهای دورن برنامهای در دستگاه اندرید خود دریافت میکنند، تنها باید مرورگر کروم، فایرفاکس یا اپرا را در دستگاه خود داشته باشند.
نرخ بازگشت سرمایه پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
به عنوان بازاریاب، هنگام طراحی استراتژی ارتباطی باید بدانید منابع خود را کجا سرمایهگذاری کنید. پوش نوتیفیکیشن وب در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن موبایل باعث صرفهجویی مالی میشود چراکه نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل ندارید. بنابراین، اطلاع از میزان بازگشت سرمایه کانالهای مختلف برای سرمایهگذاری عاقلانه ضروری است. نرخ بازگشت سرمایه معیاری برای اندازهگیری عملکرد پوش نوتیفیکیشن برای هدفگذاری مجدد کاربران است. نرخ بازگشت سرمایه پوش نوتیفیکیشن را میتوانید براساس معیارهای زیر محاسبه کنید.
- بازدیدکنندگان یکتا: در این معیار تعداد بازدیدکنندگان یکتا را در ماه اندازهگیری میکنید.
- نرخ اجازه کاربران: این معیار درصد کاربرانی است که برای ارسال پوش نوتیفیکیشن به کسب و کار شما اجازه دادهاند.
- نرخ تحویل: این معیار به عنوان نرخ نمایش و نرخ تحویل موفق به کاربران اندازهگیری میشود. فرض میشود که کاربران برای دریافت پوش نوتیفیکیشن آنلاین بودهاند.
- نرخ کلیک: محاسبه نرخ کلیک به این صورت است که تعداد کاربرانی که روی پوش نوتیفیکیشن کلیک کردهاند را بر کل کاربرانی تقسیم میکنیم که پوش نوتیفیکیشن را تحویل گرفتهاند.
- تعداد نوتیفیکیشن: این مورد تعداد پوش نوتیفیکیشنهایی است که در هر ماه ارسال میکنید.
- متوسط ارزش سفارش: در این مورد باید میانگین کل سفارشات در بازه زمانی معین را محاسبه کنید و در فروشگاههای آنلاین کاربرد دارد.
- متوسط نشستهای ماهانه: در این مورد باید متوسط میزان زمانی را محاسبه کنید که کاربران در هر نشست روی وبسایت شما صرف کردهاند.
- نرخ تبدیل: با محاسبه درصد کاربرانی که روی پوش نوتیفیکیشن کلیک کردهاند و اقدام موردنظر را انجام دادهاند، نرخ تبدیل به دست میآید.
پوش نوتیفیکیشن چگونه کار می کند ؟
هسته خدمات پوش نوتیفیکیشن Firebase Cloud Messaging (FCM) و سرویس پوش نوتیفیکیشن اپل است. این سرویسها پوش نوتیفیکیشن را روی سافاری و ویندوز فعال میکنند. برای مثال FCM راهحل پیامرسانی برای برنامههای موبایل و وبسایت است که امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن را برای مشترکان فراهم میکند. سرورهای اپلیکیشن، محتوای نوتیفیکیشن را برای مشترکان از طریق FCM ارسال میکنند. FCM اطلاعات را تایید و سپس آنها را به کاربر نهایی ارسال می کند. پس از دریافت پوش نوتیفیکیشن، دستگاهها، اطلاعات کلیک و تحویل را برای برنامه ارسال میکنند. این دادهها به وبسایتها و برنامهها کمک میکند تا عملکرد پوش نوتیفیکیشنها را بررسی کنند. اگرچه FCM متعلق به گوگل است اما با مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس و اپرا نیز کار میکند.
چه مرورگرهایی از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی می کنند ؟
در حال حاضر، کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری از خدمات پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی میکنند. ظاهر پوش نوتیفیکیشنها در مرورگرها و سیستم عاملهای مختلف، متفاوت است. برخی در مرکز نوتیفیکیشن نمایش داده میشوند و برخی دیگر از این بخش استفاده نمیکنند. در تصویر زیر پشتیبانی سیستم عاملهای مختلف از مرورگرها آورده شده است.
اگرچه در حال حاضر همه مرورگرها از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی میکنند اما باید در این مورد به نکات زیر دقت کنید.
- پوش نوتیفیکیشنها در مواردی کار نمیکنند. از جمله این موارد میتوان به مرورگر در حالت ناشناس یا خصوصی اشاره کرد.
- پوش نوتیفیکیشنها توسط مرورگرهای درون برنامهای مانند مرورگرهای موجود در اینستاگرام و فیسبوک پشتیبانی نمیشوند.
- پوش نوتیفیکیشنها در برخی وب ویوها در اندروید کار نمیکنند. وب ویو برنامهای در اندروید است که محتوای وب را بدون باز کردن مرورگر به کاربران نشان میدهد.
استراتژی پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
همانطور که گفتیم پوش نوتیفیکیشن یکی از جدیدترین کانالهای بازاریابی است و نرخ کلیک آن ۴ برابر کمپینهای بازاریابی ایمیلی است. اما این بدین معنا نیست که با استفاده از پوش نوتیفیکیشن میتوانید معیارهای اصلی کسب و کار خود را بهبود دهید. برای اینکه پوش نوتیفیکیشنها کارآیی داشته باشند، باید برای آنها استراتژی مناسب تدوین کنید. در ادامه نکاتی برای تدوین بهتر استراتژی پوش نوتیفیکیشن را مطرح میکنیم.
تدوین محتوای جذاب
محتوا را براساس سلیقه مخاطبان هدف خود تدوین کنید. سوالات آنها را بشناسید و به آنها پاسخ دهید. همچنین میتوانید از تصاویر برای قابل فهم کردن محتوای خود بهره بگیرید. اگر محتوای ما جذاب نباشد، تعداد زیاد پوش نوتیفیکیشن کمکی نمیکند. بنابراین سعی کنید تا محتوای متقاعدکننده بنویسید. برای تدوین محتوا به نکات زیر دقت کنید.
- پیام خود را روشن و واضح بیان کنید: همواره مخاطب را درنظر داشته باشید، از زبان ساده و مستقیم استفاده و از به کار بردن اصطلاحات خاص خودداری کنید. با عنوان و فراخوانی به اقدام جذاب، کاربران را تشویق به کلیک کنید. پیام باید به طور واضح به کاربران بگوید که چه منفعتی برای آنها وجود دارد. در تصویر زیر نمونههایی از این نوع پیام را مشاهده می کنید که با استفاده از تخفیف و تاکید روی آن، کاربران را ترغیب به کلیک می کند.
- در کاربران حس فوریت ایجاد کنید: حسی از کمبود را به کاربران منتقل و با این کار در آنها احساس فوریت را ایجاد کنید. اگر میخواهید به کاربران تخفیف بدهید یا گزارشی منتشر کردهاید که میخواهید افراد آن را دانلود کنند، به وضوح در پیام خود آن را بیان کنید.
استفاده از داده کاربران فعلی
اگر در حال حاضر تعداد زیادی مشترک ایمیل دارید، لینکی را در خبرنامه ایمیلی خود قرار دهید و مشترکان ایمیل را به صفحهای هدایت کنید که در آن اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را بدهند.
استفاده از تایید اجتماعی
برند خود را در شبکههای اجتماعی مختلف مطرح کنید و نرخ تعامل خود با کاربران را افزایش دهید. میتوانید لینک Opt-in را در بیو اینستاگرام یا سایر شبکههای اجتماعی قرار دهید. همچنین می توانید عملکرد محصولات، خدمات و سطح رضایت کاربران را ذکر کنید. برای مثال در تصویر زیر در پوش نوتیفیکیشن اعلام شده است که در حال حاضر ۲۰ هزار طرفدار بازی فوتبال را از طریق این لینک تماشا می کنند.
ارسال پوش نوتیفیکیشن مرتبط
می توانید پوش نوتیفیکیشن محدود به زمان، یادآوری یا آموزنده ارسال کنید. با استفاده از تست A/B پوش نوتیفیکیشنهایی را پیدا کنید که بیشتر با مشترکان تعامل میکنند و به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارند. نوع محصولات و خدماتی که باید در پوش نوتیفیکیشن قرار دهید و احساس پیامهای خود را درنظر داشته باشید.
بخشبندی و سفارشیسازی
تا اینجا میدانیم پوش نوتیفیکیشن چیست و استراتژیهای آن را شناختیم. پیامهایی که به صورت انبوه برای تمام مشترکان ارسال میشوند، تعامل کمی دارند. پارامترهایی را شناسایی کنید که به بخشبندی مشتریان کمک میکنند. سپس پوش نوتیفیکیشنها را به برای بخش خاصی طراحی و ارسال کنید. در این صورت نرخ تعامل خود را افزایش میدهید.
ارائه شرایط آسان برای ورود و خروج به پوش نوتیفیکیشن
همانطور که گفتیم پوش نوتیفیکیشنها کاملا مبتنی بر اجازه کاربر هستند. پیام Opt-in اولین نقطه تماس بازدیدکننده جدید است. در این پیام باید عنوان کنید که انصراف از آن کار دشواری نیست. به این ترتیب، کاربر احساس راحتی بیشتری میکند و میداند هر زمان که خواست میتواند از دریافت پوش نوتیفیکیشن جلوگیری کند و شما نیز تنها افراد علاقهمند را هدف قرار میدهید. زمانبندی ارسال پوش نوتیفیکیشنها را مشخص کنید. ممکن است بخواهید بلافاصله پس از ورود به وبسایت یا صفحه فرودی خاص برای آنها نوتیفیکیشن ارسال کنید یا زمانبندی را بهگونهای انجام دهد که چند دقیقه بعد برای آنها راسال شود.
از نرم افزارهای تست A/B برای سنجش موفقیت پوش نوتیفیکیشنها استفاده و آنها را با هم مقایسه کنید. پیام اولی که برای کسب اجازه از کاربران ارسال میکنید مهمترین پوش نوتیفیکیشن است. در تصویر زیر نمونهای از پوش نوتیفیکیشن Opt-in را مشاهده میکنید.
اشتباهات رایج در پوش نوتیفیکیشن
اگر مطلب را تا اینجا مطالعه کرده باشید، میدانید پوش نوتیفیکیشن چیست و با استراتژیها و کمپینهای آن آشنا شدهاید. طراحی پوش نوتیفیکیشن به صورت شخصیسازی شده و تعاملی دشوار است. بسیاری از وبسایتها نمیتوانند از قابلیتهای این ابزار بازاریابی به دلیل برخی اشتباهات، استفاده کنند. در ادامه این اشتباهات را آوردهایم که شرکتها باید هنگام طراحی کمپینهای پوش نوتیفیکیشن از آنها اجتناب کنند.
ارسال بیش از حد پوش نوتیفیکیشن
رایجترین اشتباه و در بلند مدت مخربترین اشتباه این است که مشتریان خود را با ارسال بیش از حد نوتیفیکیشن دلزده کنید. ممکن است در کوتاه مدت با این کار شاهد افزایش در تعداد مشترکین و تعامل باشید اما در بلند مدت به کسب و کار شما آسیب میزند. غرق کردن مشترکان در پوش نوتیفیکیشن باعث میشود نرخ خروج آنها از فهرست مشترکان بالا برود. پوش نوتیفیکیشن راهی برای ارتباط زنده با مخاطبان است. از طرفی اگر به تعداد خیلی کم نوتیفیکیشن ارسال کنید، کاربران با برند شما به خوبی ارتباط برقرار نمیکنند. به عنوان کسب و کار باید مخاطبان، سبک زندگی و نیازهایشان را درک کنید تا فرکانس پوش نوتیفیکیشن خود را تنظیم کنید.
عدم استفاده از نوتیفیکیشن خودکار
اگر در کمپین خود از پوش نوتیفیکیشنهای خودکار استفاده نکنید، به احتمال زیاد، مشترکان نوتیفیکیشنها را در ساعات نامتعارف دریافت میکنند. در نتیجه اصطکاک بین کاربران و کمپین شما افزایش مییابد. پوش نوتیفیکیشنها را برای تاریخ و ساعت خاصی برنامهریزی کنید. همچنین میتوانید مخاطبان را براساس منطقه جغرافیایی بخشبندی کنید. با آزمون و خطا بهترین زمان را بیابید که تعامل کمپین افزایش یابد. اگر زمانبندی ارسال نوتیفیکیشن ها را به درستی انجام ندهید، نرخ انصراف افزایش و نرخ کلیک کاهش مییابد. پوش نوتیفیکیشنهای خودکار و زمانبندی شده باعث صرفهجویی در زمان میشوند و مزایای زیادی دارند.
عدم خوشآمدگویی
مشترکان و مشتریان را با نوتیفیکیشن خوشآمدگویی با وبسایت خود آشنا کنید. در بازههای زمانی مختلف برای کاربران پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید تا کم کم با بخشهای مختلف وبسایت شما آشنا شوند.
عدم بخشبندی افراد
افراد با یکدیگر متفاوت هستند. نباید مشترکان را به عنوان توده همگن ببینید، این اشتباهی است که بسیاری از بازاریابان مرتکب میشوند. کاربران از کسب و کارها توقع شخصی کردن پیامها را دارند و اگر به ترجیحات آنها توجه نکنید، پس از مدتی نسبت به پیامهای ارسالی از سوی شما بیتفاوت میشوند. برای مثال در تصویر زیر پوش نوتیفیکیشن تخفیف روی عروسک برای فردی نامرتبط ارسال شده است.
مخاطبان را براساس علاقه و اقدامات آنها در دستههای مختلف قرار دهید. برای تقسیمبندی بهتر برای هر بخش، پرسونا طراحی و پیامها را مرتبط با ویژگی کابران برای آنها ارسال کنید. برای مثال افرادی را که به خرید اکسسوری خودرو علاقه و سابقه خرید چنین کالاهایی را دارند، در یک دسته قرار دهید و برای آنها پوش نوتیفیکیشن کمپین تبلیغاتی روی کالاهای مرتبط با خودرو را ارسال کنید. با ارائه پیامهای مبتنی بر ارزش، آنها را به کلیک کردن و تعامل با وبسایت خود ترغیب میکنید.
عدم رصد معیارهای صحیح
اگر تنها نرخ کلیک را رصد میکنید، تبدیلها و ارزش واقعی ایجاد شده توسط کمپین را از دست میدهید. بازاریابان علاقه دارند تا روی نتایج سریع تمرکز کنند. در مورد مهمترین اقدامات مدنظر خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال برای اقدام موردنظر میتوان به خرید، دانلود نسخه آزمایشی، پر کردن فرم و کلیک روی تبلیغ اشاره کرد. با استفاده از گوگل آنالیتیکس دادههای موجود را تحلیل کنید تا متوجه شوید جه تعداد از کاربران از طریق پوش نوتیفیکیشنها وارد وبسایت شدهاند و اقدامات را انجام دادهاند. ارزیابی کمپینهای پوش نوتیفیکیشن به این صورت، تنها راهی است که متوجه میشوید آیا استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای کسب و کار شما خوب است یا خیر.
نبایدهای پوش نوتیفیکیشن | بایدهای پوش نوتیفیکیشن |
۱. ارسال بیش از حد پوش نوتیفیکیشن | ۱.پوش نوتیفیکیشنها را براساس منطقه زمانی، جغرافیا و حوزه تخصصی زمانبندی کنید. |
۲. ارسال پوش نوتیفیکیشن در زمان نامناسب | ۲. انواع مختلف و فرکانس ارسال پوش نوتیفیکیشن را سنجش کنید. |
۳. افراط در هدایت افراد به سمت کلیک کردن | ۳. مشتریان را بخشبندی و برای آنها پیامهای شخصیسازی شده ارسال کنید. |
۴. ارسال پیامهای عمومی برای همه کاربران به صورت مکرر | ۴. رفتار کاربران در سایت را رصد کنید و علاقه آنها را دریابید. |
۵. ارسال پیام تکراری برای مخاطبان | ۵. پوش نوتیفیکیشنهای واضحی بنویسید که مفهوم را با کلمات کمتر بیان کند. |
۶. ارسال پوش نوتیفیکیشن بدون هدف و فراخوانی به اقدام | ۶. از کمپینهای پوش نوتیفیکیشن Rich برای ارتباطات و تعامل بیشتر استفاده کنید. |
بخشبندی در نوتیفیکیشن چیست ؟
تا ایجا میدانیم پوش نوتیفیکیشن چیست و با ابعاد مختلف آن آشنا شدهایم. بخشبندی مشتریان نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما دارد. باید مشترکان خود را دستهبندی و پوش نوتیفیکیشنها را براساس ویژگیهای کاربر برای او ارسال کنید. بخشبندی را براساس موارد زیر انجام دهید.
صفحات بازدید شده
سادهترین راه برای پی بردن به هدف کاربر از طریق مشاهده رفتار آنها در سایت است. آنها را براساس اقدامات انجام شده در بازدید از صفحات سایت دستهبندی کنید تا بتوانید کمپینهای پوش نوتیفیکیشن را به صورت کاراتر به انجام برسانید. تقسیم بندی را میتوانید باساس URL صفحه، URL ارجاعی، کلمه کلیدی، کوئری و موارد دیگر انجام دهید.
عناصر کلیک شده
برای دانستن اینکه مشترکان چگونه با صفحات فرود تعامل دارند، آنها را براساس عناصر کلیک شده، تقسیمبندی کنید. این مورد برای هدف قرار دادن کاربر در سبد خرید رها شده به شما کمک میکند.
خواص مشترک
کاربران را براساس ویژگیهای مختلفشان تقسیمبندی کنید. آن ها را براساس سیستم عامل، پلتفرم و مرورگر هدف قرار دهید.
موقعیت جغرافیایی
میتوانید کمپین خود را برای موقعیت جغرافیایی خاصی برنامهریزی کنید. اگر کاربران را براساس کشور یا منطقه جغرافیایی تقسیمبندی کنید، کارتان راحتتر میشود. میتوانید براساس نیازمندیهای کسب و کارتان، کشورها و منطقههای مختلفی را به کمپین خود اضافه یا از کمپین حذف کنید.
API، جاوا اسکریپت و کوکی
بهترین سرویسهای پوش نوتیفیکیشن به شما این امکان را میدهند که بخشبندی سفارشی خود را ایجاد کنید. اگر توسعهدهنده وب هستید، مشترکان را براساس متغیرهای JS/ API در کد خود بخشبندی کنید. همچنین میتوانید آنها را براساس کوکیها به دستههای مشابه تقسیمبندی کنید.
پوش نوتیفیکیشن در حوزههای محبوب
پوش نوتیفیکیشن به صورت عمده برای تعامل مجدد، حفظ و ترویج مورد استفاده قرار میگیرد. این موضوع باعث میشود پوش نوتیفیکیشنها به کانال بازاریابی محبوب برای فروشگاههای آنلاین، بلاگرها و ناشران تبدیل شوند. با این حال استفاده از پوش نوتیفیکیشن تنها به این حوزهها محدود نمیشود و در حوزههای دیگر نیز نتایج مثبتی به همراه داشته است. در ادامه کاربردهای پوش نوتیفیکیشن را در حوزههای مختلف بررسی میکنیم.
پوش نوتیفیکیشن در تجارت الکترونیک
بیش از ۲۲ درصد کاربران پوش نوتیفیکیشن در تجارت الکترونیک هستند. پوش نوتیفیکیشنها برای تبلیغ کالاها و خدمات، معاملات حساس به زمان، معرفی محصولات جدید و تبلیغات شخصیسازی شده مورد استفاده قرار میگیرند. آنها همچنین برای یادآوری سبد خرید رها شده، بیشفروشی و فروش متقابل استفاده میشوند. در تصویر زیر نمونهای از کاربرد پوش نوتیفیکیشن را در تجارت الکترونیک مشاهده میکنید.
فروشنده غذاهای فرآوری شده در بریتانیا و اروپا تصمیم گرفت از پوش نوتیفیکیشن برای بازگرداندن کاربران به وبسایت خود بهره بگیرد. تصویر زیر یکی از پوش نوتیفیکیشنهای موفقی است که این کسب و کار برای مشتریان خود ارسال کرده است.
این پوش نوتیفیکیشن نرخ کلیکی برابر با ۱۵/۲ درصد داشته و ۷۱ نفر از ۹۷ نفر که پس از کلیک بر پوش نوتیفیکیشن روی صفحه فرود آمدهاند، تبدیل شده و خرید کردهاند.
پوش نوتیفیکیشن در صنعت بازی
بسیاری از افراد از کامپیوتر، موبایل و تبلت خود برای بازی استفاده میکنند. چگونه میتوان از این مخاطبان برای افزایش ترافیک وبسایت بازی استفاده کرد. در گذشته کسب و کارها از ایمیل استفاده میکردند اما الان جایگزین بهتری، یعنی پوش نوتیفیکیشن را داریم. Ubisoft که برندی شناخته شده در سرگرمی است، برای کمک به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود به پوش نوتیفیکیشنها روی آورده است. بازدیدکنندگان برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد بازیهای جدید به وبسایت Ubisoft میآمدند. بنابراین، تیم بازاریابی Ubisoft درصدد بود تا راههای هوشمندانهتری برای اعلام بهروزرسانیهای بازیهای خود بیابد. در نهایت تصمیم بر این شد تا از پوش نوتیفیکیشن بهره بگیرند. در تصویر زیر نمونه ای از پیام Opt-in این شرکت را مشاهده میکنید.
پس از استفاده از پوش نوتیفیکیشن، میانگین نرخ کلیک وبسایت Ubisoft به میزان ۷ درصد افزایش یافت. سپس شرکت استفاده از پوش نوتیفیکیشن را برای اعلام بازیها مورد استفاده قرار داد و شاهد نرخ کلیک خیرهکننده ۳۱ درصد بود.
پوش نوتیفیکیشن در آموزش
وبسایتهای آموزشی نیز از پوش نوتیفیکیشن برای ارتباط آنلاین با مشترکان استفاده میکنند. این وبسایتها بهروزرسانیها را به صورت زنده برای دانشآموزان ارسال میکنند و آنها را برای یادگیری بیشتر ترغیب میکنند. استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای وبسایتهای آموزشی مزایای زیر را دارد.
- با استفاده از تستهای شبیهسازی شده و حقایق جالب، دانشآموزان را به بازدید مجدد از وبسایت تشویق میکنند.
- با اطلاعرسانی در مورد دورههای جدید، با دانشآموزان تعامل میکنند.
- تجربه کاربران را با ارائه نکات کلیدی، مصاحبهها و غیره تقویت میکنند.
- هنگامی که کاربری دورهای را به پایان رساند، بای بازگردادن او به وبسایت دورههای دیگر را تبلیغ می کنند.
به دلیل محدودیت در کاراکترهای پوش نوتیفیکیشن، باید با قواعد تدوین پیام متقاعدکننده و کوتاه آشنا باشید. برای این کار شخصیسازی و پرسیدن سوال دو نکته کلیدی به حساب میآید. برای مثال وبسایت MyEnglishTeacher.eu، وبسایتی است که دورههای زبان انگلیسی را به وسیله اسکایپ و چت رومهای زنده ارائه میدهد. دورههای این وبسایت شامل ویدیوها و آزمونهای کوتاه است و کار خود را با پوش نوتیفیکیشنها آغاز کرد. هدف این وبسایت این است که به مردم سراسر جهان کمک کند تا بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. تصویر زیر پوش نوتیفیکیشنی است که این وبسایت به کمک آن ۱۶۰ مشترک را در یک روز به دست آورد. تنها جمله کوتاه «خوشحال میشویم شما را اینجا ببینیم» در این پوش نوتیفیکیشن استفاده شده بود.
پوش نوتیفیکیشن در لوازم آرایشی
فرض کنید تعداد مشترکان وبسایت زیبایی شما در حال افزایش است و همواره محصوصلات جدیدی به بازار عرضه میکنید و کد تخفیف ارائه میدهید. برای اطلاعرسانی خبرنامه ایمیلی ارسال میکنید، اما بسیاری از کاربران ایمیل را باز نمیکنند. اما با استفاده از پوش نوتیفیکیشن افراد فورا از وبسایت شما بازدید میکنند. بنابراین بهتر است از پوش نوتیفیکیشنها برای اطلاعرسانی در مورد محصولات جدید و کدهای تخفیف استفاده کنید.
روش دیگر برای افزایش تعامل و جلب توجه مخاطبان استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای خوشامدگویی و ابراز خرسندی از استفاده از محصولات است. برای برقراری رابطه بهتر از زبان شخصی و محاورهای استفاده کنید. برای مثال تصویر زیر نمونهای از پوش نوتیفیکیشن خوشآمدگویی در حوزه لوازم آرایش است.
پوش نوتیفیکیشن در وبسایتهای سفر و رزرو هتل
حوزه سفر نیز از پوش نوتیفیکیشن در موبایل و وب استفادههای زیادی میکند. پوش نوتیفیکیشنها در مورد یادآوری زمان حضور یا اطلاعیههایی درباره تغییرات زمانبندی و غیره است و به کسب و کارها اجازه میدهد تا اطلاعات را به موقع به کاربران برسانند. برای مثال شرکت توریسم لس آنجلس که سازمان رسمی بازاریابی توریسم است از پوش نوتیفیکیشن برای معرفی این شهر را به عنوان مقصدی مناسب برای جلسات کاری، سفرهای تفریحی و همایش استفاده میکند. همچنین بهرهگیری از پوش نوتیفیکیشن باعث شده تا ترافیک وبسایت خود را افزایش دهد و نرخ تعامل و حفظ مشتری بهبود یابد.
این شرکت با بخشبندی مخاطبان توانسته است نرخ کلیک را تا ۸ درصد افزایش و نرخ پرش را ۴۳ درصد کاهش دهد. تصویر زیر نمونهای از پوش نوتیفیکیشن این شرکت را نشان میدهد که در عنوان آن ۱۰ درصد تخفیف برای بلیط هواپیما پیشنهاد شده است.
پوش نوتیفیکیشن در پوتال کاریابی
یافتن بازار صحیح هنگام راهاندازی وب سایت دشوار است. ایده پوتال شغلی یکی از ایدههای هوشمندانه برای افزایش اطلاعرسانی فرصتهای شغلی و کمک به کاهش نرخ بیکاری است. این پرتالها در حال رشد هستند و رشد و حفظ کاربران در آنها چالشبرانگیز شده است. پوش نوتیفیکیشن در این مورد میتواند به ترافیک وبسایت کمک کند اما نباید به صورت اتفاقی نوتیفیکیشن ارسال کنید و منتظر نتیجه بمانید. همانطور که گفتیم کاربران را باید بخشبدی کنید و پوش نوتیفیکیشنهایی ارسال کنید که آنها را ترغیب به اقدام کند. برای مثال اگر برای کارفرمایی پوش نوتیفیکیشن ارسال میکنید که به دنبال استخدام کارمند است، دکمهای اضافه کنید که آنها را به بخش کارجویان ببرد.
در تصویر زیر نمونه پوش نوتیفیکیشن کاملا شخصیسازی شده را مشاهده میکنید که در آن با توجه به تخصص کاربر برای او پوش نوتیفیکیشنی در رابطه با شغل بازاریابی محتوا ارسال شده است.
پوش نوتیفیکیشن در ورزش و سلامتی
حوزه سلامتی و تناسب اندام در جهان، سالانه بیش از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد. مردم حاضر هستند تا برای سلامتی و مراقبت از خود و عزیزانشان هزینه کنند. این موارد، اتخاذ سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و ورزش کردن را شامل میشود. اگر وبسایتی در این حوزه دارید، از رشد رقابت در حوزه تناسب اندام آگاه هستید. بهترین روش برای افزایش و حفظ مخاطبان این است که آنها را با وبسایت خود در تعامل نگه دارید. اما افراد در حال حاضر زمان و حوصله خواندن ایمیلهای تبلیغاتی را ندارند. برای مثال کسب و کاری در حوزه تناسب اندام در مورد تقویت بازو پستی را منتشر کرده است و با ارسال پوش نوتیفیکیشن، کاربران را به دیدن آن دعوت میکند.
معرفی فیلم آموزش تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ – مقدماتی
از آنجاییکه رقابت در دنیا در حوزههای تخصصی مختلف در حال افزایش است، شرکتها هزینههای بیشتری را به تبلیغات اختصاص میدهند. افراد هواره در معرض بمبارانهای تبلیغاتی هستند. اما تبلیغ برای موثر بودن، باید ساده و شفاف باشد. کپی رایتینگ به معنی تدوین تبلیغ به صورتی است که کاربر را به انجام کاری ترغیب کند. این شغل ترکیبی از مهارتهای مختلف از جمله نویسندگی، بازاریابی، فروش و روانشناسی است. در کپی رایتینگ باید مخاطبان خود را بشناسیم و مانتاسب با نیاز آنها محتوای تبلیغاتی تولید کنیم. تبلیغ خوب باید ساده و جذاب باشد و بهگونهای ندیوین شود که مخاطبان با یک نگاه پیام آن را درک کنند.
از اینرو «سایت» اقدام به انتشار فیلم آموزش تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ – مقدماتی در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۴ درس کرده ایت. در ادامه به توضیح سرفصلهای این آموزش میپردازیم.
درس یکم مقدمهای بر تبلیغنویسی است. در این درس با مراحل اصلی تبلیغنویسی، راهکارهای تولید ایده، فنون خلق عنوان، عناوین موثر و برتر و دستهبندی تبلیغات آشنا میشوید. درس دوم در مورد تبلیغات پرفروش است. چه تبلیغهایی باعث افزایش فروش میشوند، سوالی است که در این فصل به آن پاسخ داده میشود. شناخت مشتریان، استفاده از روانشناسی در تبلیغنویسی و هدفگیری بازار با رنگها از جمله مباخث این درس است. در درس سوم تبلیغنویسی در رادیو، تلویزیون، مطبوعات، بروشور، کاتالوگ و رسانههای محیطی مانند بیلبورد را یاد میگیرید. درس چهارم به تبلیغات اینترنتی اختصاص دارد. تبلیغات بنری،همسان، پاپآپ، تبلیغات در موتورهای جستجو، رپورتاژ خبری، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی از جمله مباحثی است که در این فصل به آن پرداخته میشود.
معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران
تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش های بهبود رنکینگ وبسایت در گوگل است. پلتفرمهای بینالمللی مانند گوگل و فیسبوک از جمله گزینههای معمول برای این نوع تبلیغات به حساب میآیند. با توجه به هزینههای بالا و متغیر ارزی بهتر است از پلتفرمی استفاده کنید که چنین محدودیتهایی را نداشته باشد. به این منظور میتوان از «کاپریلا» به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر تبلیغات آنلاین هدفمند نام برد.
کاپریلا دارای دو بخش ناشر و تبلیغدهنده است.و برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر کاپریلا را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله سایت» است. با توجه به تصویر، ویژگیهای بنرهای کاپریلا کاملا مشخص است. از جمله این ویژگیها میتوان به حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب اشاره کرد.
کسبوکارها، در بخش دیگری از کاپریلا میتوانند محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند. این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشود، بنابراین نرخ تبدیل آن بالا است.
- برای آشنایی بیشتر و دسترسی به خدمات کاپریلا + اینجا کلیک کنید.
معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات
رپورتاژ آگهی مانند روشهایی که تا کنون ذکر کردیم، روشی برای بهبود رتبه وبسایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور میتوان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم دارای تخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا میتوانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.
- برای آشنایی بیشتر و دسترسی به خدمات نشریلا + اینجا کلیک کنید.
سوالات متداول پیرامون نوتیفیکیشن
در ادامه به سوالات متداول پیرامون نوتیفیکیشن میپردازیم.
انواع مختلف نوتیفیکیشن چیست ؟
انواع مختلف نوتیفیکیشن شامل نوتیفیکیشن وب، نوتیفیکیشن دسکتاپ، نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل و نوتیفیکیشن گجتهای پوشیدنی است.
پوش نوتیفیکیشن بیشتر در چه حوزه هایی کاربرد دارد ؟
پوش نوتیفیکیشن در حوزههایی مانند تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک، فروش آنلاین لوازم آرایش، پورتالهای کاریابی، سفر ورزرو هتل و تناسب اندام کاربرد دارد.
کاربرد پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
پوش نوتیفیکیشنها برای یادآوری، اطلاعرسانی تراکنشها، اطلاعرسانی تخفیفهای محدود، تشویق کاربر به اقدام و اطلاعرسانی براساس موقعیت جغرافیایی کاربرد دارند.
مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
پوش نوتیفیکیشن یکی از جدیدترین کانالهای بازاریابی به شما میرود و باعث افزایش مشتریان راغب، ترافیک و صرفهجویی در زمان میشود.
[ad_2]
Source link