[ad_1]
آیا تاکنون به مزایای تبلیغات گوگل ادز فکر کردهاید؟ چه چیزی باعث شده است که این پلتفرم تبلیغاتی به انتخاب اول صاحبان کسبوکار تبدیل شود؟ بیشک، تنها یک ویژگی و قابلیت خاص باعث نشده است که این پلتفرم به محبوبترین و بهترین پلتفرم تبلیغاتی تبدیل شود.
با داشتن یک استراتژی اثربخش میتوان گوگل ادز را به کانالی فوقالعاده برای افزایش فروش و درآمدزایی، ایجاد و افزایش آگاهی از برند و همچنین حفظ مشتری و افزایش وفاداری او تبدیل کرد. در این مقاله قرار است ۱۰ مزیت تبلیغ در گوگل ادز را با یکدیگر مرور کنیم. در ادامه با سایت ما همراه شوید.
مزایای تبلیغ در گوگل ادز
حدود ۶۵ درصد از شرکتهای کوچک و متوسط از گوگل ادز برای رشد و بهبود کسبوکار خودبهره میبرند. عدم استفاده از گوگل ادز این روزها ممکن است به شکست کسبوکار منجر شود. مزایای تبلیغات در گوگل ادز را نمیتوان در یک مقاله شرح داد؛ ولی ما سعی میکنیم به شما در این بخش نشان دهیم که چرا باید گوگل ادز را جدی بگیرید.
۱. افزایش فروش در کوتاهترین زمان
افزایش فروش با گوگل ادز در مدتزمان کوتاهی رقم میخورد؛ زیرا این پلتفرم تلاش میکند تا لینکهای شما را در صفحهٔ نتایج جستوجو برجسته کند و توجه مخاطب هدفتان را جلب کند. طبق آمار منتشر شده، احتمال خرید افرادی که روی تبلیغ کلیک میکنند ۵۰ درصد بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک است. از طرفی، ۵۰ درصد از کاربران نمیتوانند تبلیغات و نتایج ارگانیک را از یکدیگر تمیز دهند.
آیا میتوانید چنین اعداد و ارقام وسوسهکنندهای را نادیده بگیرید؟ نهتنها شما بلکه هیچ صاحب کسبوکاری نباید چنین فرصتی را بهسادگی از دست دهد. در ادامه با بررسی سایر مزایای تبلیغات در گوگل ادز متوجه خواهید شد که چگونه و از چه روشهای دیگری میتوانید فروش بیشتری تجربه کنید.
۲. هدفگیری دقیق مخاطب هدف
شما در گوگل ادز میتوانید مخاطب هدف را به طرق مختلف هدف بگیرید. قابلیتهای گوگل ادز در این زمینه به حدی زیاد است که میتوانید مطمئن شوید به وسط خال خواهید زد.
بهعنوان مثال، شما تصمیم میگیرید که برای کلمههای کلیدی دمدراز (بلند) هزینه کنید یا به سراغ کلمههای کلیدی کوتاه بروید. اولی مخاطبی را بهسمت شما هدایت میکند که برای خرید آماده است و تصمیم خود را گرفته است؛ ولی دومی به شما کمک میکند تا بیشتر دیده شوید.
آیا تا بهحال احساس نکردهاید که گوگل شما را بهتر از مادرتان میشناسد؟ گوگل سعی میکند تا نیت شما را از جستوجو تشخیص دهد و چیزی را ارائه دهد که به آن نیاز دارید. گوگل ادز تمام سرچ ترمهایی (عبارت جستوجو) را که تبلیغتان با آن نمایش داده شده است، در اختیار شما میگذارد. با بررسی آنها متوجه خواهید شد که چه چیزی را هدف بگیرید که به هدفتان نزدیکتر شوید.
داستان قابلیتهای هدفگیری گوگل ادز همینجا به پایان نمیرسد؛ شما میتوانید مخاطب هدفتان را بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی مانند سن، جنسیت، وضعیت تاهل و درآمد هدف بگیرید. از طرفی، گوگل ادز به شما این امکان را میدهد تا بر اساس محل زندگی و زبان مخاطب هدفتان یا دستگاهی که از آن استفاده میکند، وارد عمل شوید.
در تبلیغات نمایشی دست شما بازتر است و میتوانید تعیین کنید که تبلیغتان در کجا نمایش داده شود. شما همچنین میتوانید بگویید زمانی تبلیغ به مخاطب نشان داده شود که موضوع محتوا با تبلیغ من همخوانی داشته باشد.
با این تفاصیل، شما با کمک گوگل ادز میتوانید کاربری را هدف بگیرید که بهدنبال خدمت یا محصولتان است. تبلیغات هدفمند نهتنها به فروش بیشتر و بازگشت سرمایه منجر میشوند، بلکه مشتریان راغب (لید) باکیفیتی را به دنبال دارند.
۳. ایجاد و افزایش آگاهی از برند
از دیگر مزایای تبلیغات گوگل ادز میتوان به پتانسیل این پلتفرم برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند اشاره کرد. نمایش تبلیغ در صفحهٔ نتایج جستوجو باعث میشود که فروش شما افزایش پیدا کند؛ ولی کمپین شبکه سرچ (جستوجو) تنها یکی از انواع کمپینهای گوگل ادز است. برخی از کمپینهای گوگل ادز مانند تبلیغات نمایشی بهترین گزینه برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند به حساب میآیند.
شبکهٔ نمایش تبلیغات گوگل (GDN) متشکل از میلیونها وبسایت، ویدیو و اپلیکیشن است. این بدان معنا است که شما میتوانید تبلیغتان را در محلی نمایش دهید که مخاطب هدفتان آن را به احتمال زیاد خواهد دید. فراموش نکنید که مشتری بالقوه زمانی برای خرید اقدام میکند که تبلیغ شما را حداقل ۷ بار ببیند.
۴. مدیریت و کنترل بودجه
شما در گوگل ادز برخلاف سایر کانالهای تبلیغاتی میتوانید بودجهٔ خود را مدیریت و کنترل کنید. به عبارتی، این شمایید که تعیین میکنید چقدر برای تبلیغات هزینه میکنید و گوگل ادز متناسب با بودجهٔ روزانه شما عمل میکند. این ویژگی گوگل ادز به شما این امکان را میدهد تا از هزینههای بیهوده دور بمانید.
گوگل ادز به شما اجازه میدهد تا سقف مشخصی برای بودجهٔ روزانه تعریف کنید. ممکن است شما در یک روز بیش از چیزی که مشخص کردهاید، هزینه کنید؛ ولی هزینههای تبلیغات شما در طول ماه از سقفی که تعیین کردهاید، بیشتر نمیشود. بهعنوان مثال، شما به گوگل ادز میگویید که بودجهٔ روزانهٔ من ۷ دلار است. این بدان معنا است که هزینههای تبلیغات شما در یک ماه بیش از ۲۱۰ دلار نخواهد شد.
۵. بازگشت هزینهٔ تبلیغات
از مهمترین مزایای تبلیغ در گوگل ادز این است که پولی که بابت تبلیغات خرج میکنید، خیلی زود به جیبتان برمیگردد! در بخشهای قبلی به این موضوع اشاره شد که شما در گوگل ادز بر اساس ویژگیهای مخاطب و نیاز او عمل میکنید. از طرفی، شما در این پلتفرم تبلیغاتی مشخص میکنید که چه زمانی برای تبلیغتان خرج کنید. به همین خاطر، تبلیغات گوگل ادز در بیشتر مواقع نرخ بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) بالایی به دنبال دارند.
شما میتوانید از مدلهای قیمتگذاری مختلفی در گوگل ادز بهره ببرید؛ همه چیز به هدف شما بستگی دارد. بهعنوان مثال، مدل قیمتگذاری هزینه بهازای اکشن (CPA) به شما کمک میکند تا نرخ تبدیل خود را بهینه کنید. انتخاب این مدل به این معنا است که شما فقط زمانی برای تبلیغتان هزینه میکنید که کاربر نهتنها روی آن کلیک کند، بلکه عملی مشخص را هم انجام دهد.
انتخاب این مدل قیمتگذاری خرج زیادی روی دست شما میگذارد؛ ولی دیگر مطمئن میشوید تبلیغتان به عمل مشخصی مانند فروش محصول منجر میشود. به عبارت دیگر، گوگل ادز به شما اجازه میدهد تا با انتخاب استراتژی قیمتگذاری مناسب بیشترین بازدهی را رقم بزنید.
۶. سریعتر از سئو
بر کسی پوشیده نیست که سئو فرآیندی زمانبر است که به بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف بستگی دارد. یکی دیگر از مزایای تبلیغات در گوگل ادز این است که شما میتوانید با کمک آن خیلی سریع به صفحهٔ نتایج جستوجو برسید. این پلتفرم تبلیغاتی در حقیقت به شما اجازه میدهد تا تبلیغ خود را در کنار نتایج ارگانیک به مخاطب نمایش دهید.
البته این موضوع به این معنا نیست که شما باید برای همیشه به تبلیغات گوگل ادز تکیه کنید. آنها مکمل سایر فعالیتهای شما مانند بازاریابی محتوایی و سئو به حساب میآیند.
۷. هدفگیری مجدد
هدفگیری مجدد مشتری بالقوه در تبلیغات آنلاین بسیار حائز اهمیت است. فرض کنید که مشتری به محصول یا خدمت شما علاقهای نشان داده باشد؛ ولی از سایتتان خارج شده باشد. آیا در چنین شرایطی او را رها میکنید یا شانس خود را مجدد امتحان میکنید؟
گوگل ادز به شما کمک میکند تا بهراحتی چنین افرادی را دوباره هدف بگیرید و تبلیغ خود را در محلهای دیگری به آنها نشان دهید. بهعنوان مثال، شما میتوانید آن دسته از افرادی را هدف بگیرید که سبد خرید خود را به هر دلیلی قبل از پرداخت رها کردهاند. شما حتی میتوانید مخاطبی را دوباره هدف بگیرید که از صفحهٔ محصولی خاص در سایت شما دیدن کرده است.
۸. تبدیل بیشتر با گوگل ادز
ما تا اینجای مقاله برخی از مهمترین مزایای تبلیغات گوگل ادز را با شما در میان گذاشتیم؛ ولی هیچ صحبتی دربارهٔ نرخ تبدیل نکردهایم. با توجه به قابلیتهای مختلف گوگل ادز برای هدفگیری و همچنین امکان ریمارکتینگ، میتوان انتظار داشت که نرخ تبدیل تبلیغات در این پلتفرم بالا باشد. بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، نرخ تبدیل ترافیک حاصل از تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستوجو ۲ برابر ترافیک ارگانیک است.
۹. تبلیغات ریسپانسیو
گوگل در سال ۲۰۱۸ تبلیغات ریسپانسیو (واکنشگرا) را به پلتفرم تبلیغاتی خود اضافه کرد. تبلیغات ریسپانسیو به این شکل است که شما برای هر تبلیغ ۱۵ هدلاین و ۴ دیسکریپشن (متن) تعریف میکنید. گوگل سپس آنها را با ترتیب و ترکیبهای مختلف نشان میدهد.
گوگل ادز سعی میکند بهترین ترکیب را بهمرور زمان پیدا کند تا نرخ تبدیل و نرخ کلیک را افزایش دهد. بدیهی است که هرقدر تبلیغ شما به نیت کاربر از جستوجو نزدیکتر باشد، شانس بیشتری خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که از میان ۱۵ هدلاین و ۴ دیسکریپشنی که مشخص میکنید، تنها ۲ تا ۳ هدلاین و ۱ تا ۲ دیسکریپشن به کاربر نمایش داده میشود. شواهد حاکی از آن است که با تبلیغات ریسپانسیو باید انتظار نرخ کلیک (CTR) بیشتری داشته باشیم. از آن گذشته، قیمت هر کلیک در این نوع تبلیغات حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از حالت عادی است.
۱۰. ارزیابی راحت عملکرد و نتایج کمپین
آیا شما میتوانید عملکرد تبلیغات بیلبوردی خود را ارزیابی کنید؟ شما نهتنها نمیتوانید عملکرد تبلیغات سنتی را تجزیهوتحلیل کنید، بلکه بابت اجرا و نمایش آنها باید هزینه زیادی را متحمل شوید. شما نمیدانید مشتری راغبی که جذب کردهاید، از چه طریقی شما را پیدا کرده است. به همین دلیل محاسبه نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات (ROAS) در چنین شرایطی بسیار دشوار است.
با این حال، یکی از مزایای تبلیغ در گوگل ادز این است که شما میتوانید گوشه و کنار کمپین خود را ارزیابی کنید تا بتوانید عملکرد آن را بهبود ببخشید. این پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند به شما میگوید:
- چه کسی روی تبلیغ کلیک کرده است؛
- چه تعداد مشتری راغب (لید) جذب شده است؛
- ترافیک حاصل از تبلیغات گوگل ادز چقدر بوده است؛
- کدام کلمه کلیدی بیشترین فروش و مشتری راغب را رقم زده است؛
- برای جذب هر مشتری راغب (لید) باید چقدر هزینه کنید.
شما با داشتن چنین اطلاعاتی متوجه میشوید که چه چیزی شما را به هدفتان نزدیک میکند و چه چیزی بهدردبخور نیست. به عبارتی، شما میتوانید کمپین خودتان را اصلاح کنید تا بهترین نتایج را کسب کنید.
گوگل ادز = راهی سریع و مطمئن برای تبلیغات
ما در این مقاله سعی کردیم با ارائه مهمترین مزایای تبلیغات گوگل ادز به شما نشان دهیم که چرا این پلتفرم تبلیغاتی به یکی از ارزشمندترین و محبوبترین پلتفرمها تبدیل شده است.
گوگل ادز به شما کمک میکند تا مخاطب هدفتان را به طرق مختلف هدف بگیرید، بودجهٔ تبلیغاتتان را مدیریت و کنترل کنید و عملکرد کمپینتان را با تجزیهوتحلیل لحظهایِ آن بهبود ببخشید. از طرفی، وبسایت شما میتواند با کمک این پلتفرم طی مدتزمان کوتاهی به صفحهٔ نتایج جستوجو راه پیدا کند. نرخ تبدیل بالای کمپینهای گوگل ادز، قابلیتهای هدفگیری این پلتفرم و همچنین مدلهای مختلف قیمتگذاری، شرایطی را فراهم میکنند که هزینههای تبلیغات به جیب شما برگردد.
شما برای اجرای کمپینهای گوگل ادز به زمان و دانش کافی در این زمینه نیاز دارید. شما میتوانید اجرای کمپینهای تبلیغاتی خودتان را به کارشناسان ما در فرست ادز، یکی از زیرمجموعههای سایت ما و پارتنر رسمی گوگل، بسپارید.
منابع:
Glofox | engaiodigital | ROOP & CO | lemonade | growth architects | leadsquared
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
[ad_2]
Source link