[ad_1]
«دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing) همواره در حال گسترش و تغییر است و حتی معتبرترین منابع دیجیتال مارکتینگ ممکن است با پیدایش تغییرات در این سبک از بازاریابی دیگر بهروز نباشند، بنابراین تلاش برای بهروز بودن درباره اخبار و بهترین منابع برای آشنا شدن با انواع مختلف بازاریابی دیجیتال برای دیجیتال مارکترها امری ضروری است. در این مطلب چند منبع معتبر در مورد دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی میکنیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟
«دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing) که با نامهای بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی نیز شناخته میشود، به روشهای بازاریابی از طریق دستگاههای الکترونیکی، بهویژه روشهای بازاریابی از طریق اینترنت، گفته میشود. از کانالهای محبوب بازاریابی دیجیتال میتوان بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سئو را نام برد.
بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند که به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید و افراد راغب به خرید محصولات یا خدمات از کسب و کار خود را به شکل مؤثری هدفگذاری کنید. بهره گرفتن از روشهای بازاریابی دیجیتال به طور معمول از روشهای بازاریابی قدیمی کمهزینهتر و مقرونبهصرفهتر است و با استفاده از این روشها، میتوانید موفقیت خود را به طور مداوم بسنجید و کمیپنها را به دقت تحت نظر بگیرید.
از مزایای بازاریابی دیجیتال میتوان موارد فهرست زیر را نام برد.
- میتوان اصول اولیه بازاریابی دیجیتال را به سرعت یاد گرفت.
- با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوانید تنها مخاطبان علاقهمند و راغب به خرید محصولات و خدمات خود را هدفگذاری کنید.
- استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال از روشهای بازاریابی قدیمی مقرونبهصرفهتر است.
- دیجیتال مارکتینگ میتواند زمینه رقابت با کسب و کارهای دیگر را برای شما هموار کند و به شما امکان رقابت با برندهای بزرگ را نیز بدهد.
- بازاریابی دیجیتال به راحتی قابل سنجش و ارزیابی است.
- ایجاد تغییرات در استراتژی بازاریابی دیجیتال از روشهای بازاریابی قدیمی سادهتر است.
- بازاریابی دیجیتال میتواند «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) کسب و کار شما و کیفیت مخاطبان راغب را بهبود ببخشد.
- با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوانید در هر مرحله از بازاریابی با مخاطبان خود ارتباط و تعامل برقرار کنید.
انواع منابع در مورد دیجیتال مارکتینگ
منابع بسیار زیادی برای یادگیری اصول و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال وجود دارند که میتوانید بسته به علاقهمندیها و ترجیحات خود، سبک یادگیری مورد علاقهتان یا بودجهای که برای یادگیری مباحث مختلف در مورد دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفتهاید، منبع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. زمانی که منابع مدنظر خود را بیابید، میتوانید به سرعت در زمینه یادگیری مباحث بازاریابی دیجیتال پیشرفت کنید، چراکه این حوزه بسیار گسترده و جذاب است.
منابع فهرست زیر، از منابع رایجی هستند که افراد برای یادگیری مباحث مختلف در زمینه دیجیتال مارکتینگ از آنها بهره میگیرند.
- وبلاگها: وبلاگها برای دریافت اطلاعات بهروز در مورد دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی بسیار عالی به شمار میروند.
- کتابهای الکترونیکی: کتابهای الکترونیکی زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ و انواع مختلف آن نوشته شده است که میتوان از آنها به عنوان منابعی فشرده و جامع استفاده کرد.
- دورههای آنلاین: دورههای آموزشی آنلاین زیادی درباره دیجیتال مارکتینگ برگزار میشود. این دورهها که اغلب تعاملی هستند، محتوایی ساختاریافته و آموزشی درباره انواع مختلف بازاریابی دیجیتال را به شما در فرمتهای مختلف (ویدیو، صدا، متن و…) ارائه میکنند.
- اینفوگرافیکها: اینفوگرافیکها محتوای تصویری عالی برای یادگیری بصری به شمار میروند و میتوانند مفاهیم پیچیده را با استفاده از عبارتهای ساده و تصاویر، به راحتی به افراد بیاموزند.
- گروههای شبکههای اجتماعی: تعامل با افراد همکار در یک حوزه تخصصی بسیار سودمند است، چراکه شما را با دیدگاهها و توصیههای افراد با مشاغل و دغدغههای مشابه شما آشنا میکند.
- رویدادهای زنده: رویدادهای زنده در مورد دیجیتال مارکتینگ مکانهایی عالی برای یادگیری هستند و «ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) فرصتهای مناسبی برای شبکهسازی و آشنا شدن با افراد فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای مختلف را فراهم میکند.
- وبینارها: وبینارها نیز محیطی تعاملی به وجود میآورند که میتوانید در آنها ارائههای افراد فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال را مشاهده کنید و پرسشهای خود را مطرح کنید.
- کتابها: میتوان گفت که خواندن کتابهای مختلف در مورد دیجیتال مارکتینگ روشی وقتگیر در یادگیری مباحث مختلف است، اما میتوان با استفاده از کتابها درباره هر مبحث بازاریابی، اطلاعات بسیار زیاد و عمیقی را کسب کرد.
- کتابهای صوتی: اگر فرصت کافی برای کتاب خواندن ندارید، میتوانید به کتابهای صوتی در زمینه بازاریابی دیجیتال گوش کنید.
- پادکستها: پادکست وسیلهای عالی برای یادگیری در زمانی است که در حال سفر یا انجام دادن کارهای روزمره خود هستید. پادکستهای زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در آنها میتوانید به مکالمهها و توصیههای افراد فعال در حوزه تخصصی دیجیتال مارکتینگ گوش بدهید.
شما میتوانید نوع منبع مورد علاقه خود را بر اساس وقت خالی و فعالیتهای روزمره و ترجیحات خود پیدا کنید. در حال حاضر منابع بسیار زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ وجود دارند. این منابع با گذشت زمان پربارتر نیز خواهند شد، به همین دلیل بهتر است در طول زمان از منابع مختلفی استفاده کنید تا از تمام دیدگاهها و اخبار در حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال آگاه شوید.
۱. منابع مفید مجله سایت در مورد دیجیتال مارکتینگ
همانطور که گفتیم، امروزه دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها اهمیت ویژهای دارد. به همین دلیل، مقالههای مفید متعددی در مجله سایت برای شرح مفاهیم بازاریابی دیجیتال، معرفی انواع مختلف آن و آموزش تکنیکهای اصولی و کاربردی در هر کدام از انواع بازاریابی دیجیتال تدوین و منتشر شده است. از مقالههای مفید مجله سایت در مورد دیجیتال مارکتینگ و انواع مختلف آن میتوان به مواد فهرست زیر اشاره کرد.
مطالب مفید مجله سایت در مورد دیجیتال مارکتینگ:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ — از یادگیری تا کسب درآمد
- انواع بازاریابی دیجیتال — ۲۲ مورد از روش ها و استراتژی های کاربردی
- بازاریابی اینترنتی چیست؟ — راهنمای کاربردی به زبان ساده + فیلم آموزشی رایگان
- موثرترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی محصولات — راهنمای کامل و رایگان
در ادامه، تعدادی از مقالههای مفید سایت در مورد انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی میکنیم.
سئو
«بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization) به فرآیندی گفته میشود که طی آن، وبسایت شما برای نمایش در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو بهینهسازی میشود. بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ و افزایش ترافیک طبیعی (ارگانیک) وبسایت از اهداف اصلی سئو محسوب میشوند. سئو را میتوان به طور کلی به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی یا تکنیکال تقسیم کرد. مطالعه مطالب زیر میتواند به شما در یادگیری اصول سئو کمک کند.
مطالب مفید مجله سایت درباره سئو:
- بهبود سئو وب سایت برای کسب رتبه اول گوگل — راهنمای رایگان
- سئو داخلی چیست ؟ — راهنمای کامل سئو آن پیج (On Page SEO)
- سئو خارجی سایت چیست و کدام استراتژی سئو آف پیچ Off Page مناسب تر است؟
- آموزش سئو خارجی سایت و افزایش رتبه گوگل — راهنمای عملی از صفر تا صد
- سئو تکنیکال چیست ؟ — اصول سئو فنی به زبان ساده
- سئو کلاه سیاه چیست و چرا برای رتبه گوگل شما خطرناک است؟
- الگوریتم های گوگل در سئو — معرفی و بررسی جامع الگوریتم های سئو گوگل
تبلیغات کلیکی
«تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click / PPC Advertising) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از تبلیغات پولی، تعداد مخاطبان وبسایت یا شبکههای اجتماعی کاربران را در کانالهای مختلف افزایش میدهد. تبلیغات کلیکی را میتوان در پلتفرمهای زیادی از جمله گوگل، بینگ، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و… منتشر کرد. پس از انتشار تبلیغات، افرادی که کلمههای کلیدی مرتبط با کسب و کار و حوزه تخصصی کاری شما را جستجو میکنند، تبلیغات شما را مییابند و در نتیجه با محصولات یا خدمات کسب و کار شما آشنا میشوند.
در این نوع از تبلیغات کلیکی میتوان کاربران را بر اساس ویژگیهای شخصیتی مانند سن و جنسیت و علاقهمندیها هدفگذاری کرد. سپس، زمانی که کاربران مدنظر شما روی تبلیغات کلیک کنند، باید مبلغی را به پلتفرم منتشرکننده بپردازید. مطالب زیر میتوانند به شما در زمینه تبلیغات کلیکی و هدفگذاری کاربران کمک کنند.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه تبلیغات کلیکی:
- بنر تبلیغاتی چیست ؟ — از ساخت تا رسیدن به حداکثر بازدهی
- ۹ اصل مهم برای ساخت بنر تبلیغاتی سایت — راهنمای کاربردی
- طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ + فیلم آموزشی رایگان
- کسب درآمد کلیکی — روش های کسب درآمد وبسایت در ایران + فیلم آموزشی
بازاریابی ایمیلی
«بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) از مؤثرترین روشهای بازاریابی دیجیتال به شمار میرود. در بازاریابی ایمیلی، میتوان از طریق ارسال ایمیل به مشتریان احتمالی که پیشتر علاقهمندی خود به کسب و کار شما را به طریقی ابراز کردهاند، آنها را جذب و ترغیب به خرید محصولات یا خدمات کسب و کار کرد. این نوع ارسال ایمیل با ارسال ایمیل اسپم تبلیغاتی متفاوت است و در آن، مشتریان احتمالی افرادی هستند که میخواهند از طرف کسب و کار شما ایمیل دریافت کنند و بنابراین آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار میدهند.
کسب و کارها از کانالهای مختلفی برای دریافت آدرس ایمیل مخاطبان بهره میگیرند و با طراحی کمپینهای ایمیلی، تلاش میکنند که این مخاطبان را به مشتری وفادار خود تبدیل کنند. مطالعه مطالب زیر شما را با بازاریابی ایمیلی و ارائهدهندگان خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی به مخاطبان آشنا میکند.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه بازاریابی ایمیلی:
- ایمیل مارکتینگ چیست و چطور بازاریابی ایمیلی داشته باشیم + مثال
- بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ چیست؟ — معرفی ابزارهای کاربردی و رایگان
- پنل ایمیل مارکتینگ چیست ؟ — راهنمای انتخاب مناسب ترین پنل
بازاریابی محتوا
«بازاریابی محتوا» (Content Marketing) با هدف جلب نظر مخاطبان از طریق تولید محتوا در فرمتهای مختلف انجام میشود. از فرمتهای مختلف مورد استفاده توسط کسبوکارها میتوان به محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای صوتی و محتوای ویدیویی اشاره کرد. به طور معمول محتوای مدنظر برای بازاریابی در وبسایت یک کسب و کار تولید میشود و از طریق کانالهایی مانند شبکههای اجتماعی، ایمیل، تبلیغات کلیکی یا سئو با کاربران به اشتراک گذاشته میشود. مطالعه مطالب زیر برای آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا و اصول تولید محتوا به منظور جذب کاربران به شما توصیه میشود.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه بازاریابی محتوا و تولید محتوا:
- بازاریابی محتوا چیست ؟ — کاربرد، انواع، مزایا و معایب
- تولید محتوای اینترنتی — از اصول اولیه تا خلق محتوای موفق
- تولید محتوا فروشگاه اینترنتی — ۲۵ تکنیک مهم + فیلم آموزشی
- آموزش سئو تولید محتوا — اصول طلایی تولید محتوای سئو شده
بازاریابی شبکه های اجتماعی
«بازاریابی شبکههای اجتماعی یا بازاریابی رسانههای اجتماعی» (Social Media Marketing | SMM) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که در آن مخاطبان از طریق کمپینهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… با یک کسب و کار و محصولات یا خدمات آن آشنا میشوند و به خرید این محصولات و خدمات ترغیب میشوند.
افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و ایجاد اعتماد به کسب و کارها در شبکههای اجتماعی از اصلیترین اهداف بازاریابی شبکههای اجتماعی محسوب میشود. از اهداف بعدی این نوع بازاریابی میتوان به جذب مخاطبان راغب و فروش محصولات و خدمات به آنها اشاره کرد. مطالعه مطالب زیر برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی شبکههای اجتماعی و اصول و تکنیکهای آن به شما توصیه میشود.
مطالب مفید مجله سایت درباره بازاریابی شبکههای اجتماعی:
- بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده — از استراتژی ها تا اجرا
- بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست ؟ — آموزش روش های کاربردی و علمی
- تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی — ۱۵ تکنیک برای موفقیت کمپین ها
بازاریابی ویدیویی
«بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ» (Video Marketing) از مؤثرترین انواع بازاریابی دیجیتال در سالهای اخیر به شمار میرود. در این شکل از دیجیتال مارکتینگ، مارکترها با تولید محتوای ویدیویی جذاب و انتشار آن در کانالهایی مانند وبسایت «یوتیوب» (YouTube) یا شبکههای اجتماعی دیگر و وبسایت کسب و کار، افراد را با محصولات و خدمات کسب و کار آشنا میکنند و به ترغیب آنها به خرید این محصولات و خدمات میپردازند.
مطالب زیر میتوانند به شما در یادگیری مفاهیم مرتبط با بازاریابی ویدیویی و بهره گرفتن از ویدیو در تبلیغات کمک کنند.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه بازاریابی ویدیویی:
- ویدیو مارکتینگ چیست و بازاریابی ویدیویی Video Marketing چه مزایایی دارد؟
- راهنمای جامع تبلیغات ویدیویی — انواع، استراتژی ها و کمپین های موفق
بازاریابی همکاری در فروش
«بازاریابی همکاری در فروش، بازاریابی معارفهای یا افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) از روشهای بازاریابی بسیار قدیمی و رایج است که با پیدایش اینترنت و افزایش استفاده از آن، بیش از پیش گسترش پیدا کرده است. در این شکل از بازاریابی، کسب و کارها با همکاری با افراد و وبسایتهای دیگر محصولات خود را تبلیغ میکنند و در ازای هر فروش یا معرفی مشتری، مبلغی را به این افراد میپردازند. بسیاری از کسب و کارها و شرکتهای بزرگ از این روش بازاریابی بهره میگیرند. مطلب زیر، مفاهیم مرتبط با بازاریابی از طریق همکاری در فروش را برای شما شرح میدهد.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش:
- بازاریابی معارفهای (Affiliate Marketing) — یک راهنمای جامع به زبان ساده
بازاریابی ربایشی
به استفاده از چندین کانال دیجیتال مارکتینگ برای دسترسی به مخاطبان جدید از طریق تولید محتوا و تبدیل کردن این مخاطبان به مشتری، «بازاریابی ربایشی یا بازاریابی درونگرا» (Inbound Marketing) گفته میشود. تولید محتوا، جلب توجه مخاطبان، تعامل با مخاطبان، ایجاد اعتماد و رضایت از عناصر اصلی این شکل از بازاریابی به شمار میروند. هدف این نوع بازاریابی، برقراری ارتباط میان کسب و کار و مخاطبان است و این ارتباط میتواند میزان فروش کسب و کار را افزایش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی ربایشی، مطالعه مطلب زیر به شما پیشنهاد میشود.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه بازاریابی ربایشی:
- بازاریابی درونگرا چیست؟ — راهنمای کاربردی همراه با مثال
بازاریابی موبایلی
«بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ» (Mobile Marketing) به بازاریابی و جذب مشتریان از میان کاربران موبایل گفته میشود. به دلیل افزایش استفاده افراد از تلفنهای همراه هوشمند، بازاریابی موبایلی به یکی از انواع مهم بازارایابی دیجیتال تبدیل شده است و میتواند دسترسی به کاربران بسیار زیادی را برای کسب و کارها فراهم کند. از کانالهای مورد استفاده در بازاریابی موبایلی میتوان بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)، تبلیغات بنری و کلیکی، پوش نوتیفیکیشن، بازاریابی موتورهای جستجو، سئو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، تبلیغات درون برنامهای و… را نام برد.
مطالعه مطالب زیر برای آشنایی با کانالهای مورد استفاده در بازاریابی موبایلی به شما پیشنهاد میشود.
مطالب مفید مجله سایت در زمینه بازاریابی موبایلی:
- تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه موبایل — راهنمای جامع
- پوش نوتیفیکیشن وب چیست ؟ — کاربرد در بازاریابی به زبان ساده
- آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای اهداف بازاریابی — راهنمای رایگان
- بهترین سرویس های پوش نوتیفیکیشن — فهرست کاربردی
- کسب درآمد از تبلیغات بنری — راهنمای جامع
منابع انگلیسی زبان معتبر در مورد دیجیتال مارکتینگ
همانطور که گفتیم، منابع معتبر زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که میتوان از آنها برای دریافت اخبار و اطلاعات بهروز در این حوزه تخصصی بهره برد. در این بخش، تعدادی از منابع معتبر انگلیسی زبان در مورد دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی میکنیم.
۲. HubSpot و HubSpot Academy
وبسایت HubSpot را میتوان به عنوان یکی از بهترین وبسایتهای فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال نام برد. این وبسایت در زمینه تولید محتوا بسیار فعال است و وبلاگ آن یکی از بهترین منابع اینترنت برای خواندن اخبار روز و یادگیری مباحث مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال به شمار میرود. برای مثال مقاله این وبلاگ درباره بازاریابی دیجیتال، مقالهای جامع است که به میتواند به شما در یادگیری مفاهیم مرتبط با دیجیتال مارکتینگ کمک بسیار زیادی بکند.
- لینک مطلب وبلاگ HubSpot در مورد دیجیتال مارکتینگ و انواع مختلف آن: «+»
- لینک وبسایت HubSpot: «+»
اگر میخواهید مهارتهای خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ را بهبود ببخشید و به شکلی آکادمیکتر و جدیتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید، میتوانید از «آکادمی هاب اسپات» (HubSpot Academy) بهره بگیرید. این آکادمی، تعداد زیادی دوره آموزشی آنلاین در زمینه دیجیتال مارکتینگ و انواع مختلف آن را برای علاقهمندان به این حوزه تدوین کرده است و در پایان دورهها، گواهینامهای معتبر را به دانشجویان اعطا میکند. با شرکت در دورههای این آکادمی میتوانید دانش مدرن خود در زمینههایی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکههای اجتماعی و… را بهروز و تقویت کنید.
- لینک HubSpot Academy: «+»
۳. Google Ads Blog
وبلاگ رسمی «گوگل ادز» (Google Ads) یکی از معتبرترین منابع برای یادگیری مباحث مرتبط با بازاریابی دیجیتال است. این وبلاگ شامل تعداد زیادی مقاله جامع در زمینههای مختلف بازاریابی دیجیتال است. تمرکز اصلی این منابع روی تبلیغات گوگل است، اما میتوان جنبههای دیگر بازاریابی دیجیتال را نیز در آن آموخت. دانستن دیدگاههای گوگل درباره موضوعات مختلف مرتبط با دیجیتال مارکتینگ میتواند به گسترش دانش شما در این زمینهها کمک بسیار زیادی بکند.
- لینک وبلاگ رسمی Google Ads: «+»
۴. Backlinko
وبسایت Backlinko در زمینه ارائه خدمات بهینهسازی وبسایتها برای موتورهای جستجو فعال است و وبلاگ آن، محتوای بسیار باکیفیت و معتبری را در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال در اختیار کاربران قرار میدهد. محتوای این وبسایت به طور معمول طولانی است و میتوان از آنها به عنوان راهنمای گام به گام در زمینه دیجیتال مارکتینگ بهره برد. شما میتوانید محتوای عالی و با جزئیات درباره تمام موضوعات مرتبط به سئو، از اصول اولیه سئو گرفته تا استراتژیهای پیچیده لینکسازی، را در این وبلاگ بیابید.
- لینک وبسایت Backlinko: «+»
۵. Ahrefs
وبسایت Ahrefs نیز ابزارهای بسیار کاربردی و مفیدی را برای سئو تولید کرده است و وبلاگی عالی در این زمینه دارد. شما میتوانید تمام محتوای مورد نیاز خود در مورد دیجیتال مارکتینگ و سئو، از لینکسازی گرفته تا تحقیق کلمات کلیدی و نکات دیگر در زمینه سئو، در این وبلاگ بیابید. این وبسایت خدمات ویژهای را نیز به مشتریان خود ارائه میدهد و آنها را با راهنماهای گامبهگام و کامل، درباره طرز استفاده از ابزارهای سئوی خود راهنمایی میکند.
- لینک وبلاگ Ahrefs: «+»
۶. Neil Patel
Neil Patel یک دیجیتال مارکتر مشهور است و تا کنون به موفقیتهای بزرگی در زمینه بازاریابی دیجیتال دست پیدا کرده است. او نتیجه تلاشهای خود در زمینههای مختلف بازاریابی دیجیتال را در وبلاگش با مخاطبان به اشتراک میگذارد.
او همچنین محتوای وبلاگ خود را به شکلهای دیگری نیز در اختیار علاقهمندان میگذارد. برای مثال محتوای صوتی خود را در پادکستی به نام Marketing School و محتوای ویدیویی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را در ویدیوهای آموزشی در کانال یوتیوب و وبلاگ خود منتشر میکند. وبسایت Neil Patel، یکی از منابع عالی و معتبر برای افراد علاقهمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و اصول و تکنیکهای آن محسوب میشود.
- لینک وبلاگ Neil Patel: «+»
۷. WordStream
WordStream ابزاری قدرتمند برای مدیریت کمپینهای تبلیغات آنلاین است. این پلتفرم دادههای گستردهای دارد که استفاده از آنها میتواند به بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی در انواع مختلف بازاریابی دیجیتال کمک کند. همچنین این ابزار، وبلاگی بسیار کارآمد دارد که در آن، مقالههای کاربردی متعددی درباره انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است. این مقالهها میتوانند به گسترش دانش شما در زمینههای بازاریابی دیجیتال و تکنیکها و اصول آنها کمک کنند.
- لینک وبلاگ WordStream: «+»
۸. Moz
وبسایت Moz به عنوان منبعی بسیار گسترده و معتبر در زمینه بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال شناخته میشود. این وبسایت ابزارهای متعددی را برای کمک به کاربران در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ساخته است. علاوه بر این، وبلاگ Moz نیز محتوای آموزشی بسیار مفیدی را در زمینه سئو و روشهای مختلف بازاریابی آنلاین به شکل رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهد.
وبسایت SEO Learning Center راهنماها، وبینارها، و ویدیوهای مختلفی را در زمینه بازاریابی دیجیتال در اختیار شما قرار میدهد. این وبسایت میتواند دانش شما در زمینه بازاریابی دیجیتال را توسعه دهد و شما را به یک دیجیتال مارکتر حرفهای تبدیل کند. علاوه بر این، وبلاگ Moz مقالههای زیادی را در زمینه آموزش اصول و تکنیکهای سئو و بازاریابی دیجیتال منتشر کرده است.
- لینک Moz SEO Learning Center: «+»
- لینک وبلاگ Moz: «+»
۹. Search Engine Land
وبسایت Search Engine Land از وبلاگهای بسیار بزرگی است که درباره «بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) و تمام جنبههای آن محتوا تولید میکند. این وبلاگ بر جدیدترین اخبار منتشرشده از سوی موتور جستجوی گوگل تمرکز میکند. جامعه بزرگ کارشناسان سئو وبلاگ Search Engine Land محتوای بسیار مفیدی درباره پیشبینیها و بهترین تکنیکهای سئو، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی موبایلی و بازاریابی محلی در موتورهای جستجو در این وبلاگ منتشر میشود.
- لینک وبسایت Search Engine Land: «+»
۱۰. Search Engine Watch
وبسایت Search Engine Watch نیز از سال ۱۹۹۶ درباره توسعه بازاریابی دیجیتال محتوا منتشر میکند. این وبسایت بر آخرین اخبار و اطلاعات درباره موتورهای جستجو تمرکز کرده است و میتوان آن را به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای دریافت اخبار از موتورهای جستجوی گوگل و بینگ دانست.
- لینک وبسایت Search Engine Watch: «+»
۱۱. Search Engine Journal
وبسایت Search Engine Journal ترکیبی از محتوای خبری در مورد دیجیتال مارکتینگ همراه با تعداد زیادی کتاب الکترونیکی و محتوای آموزشی باکیفیت را به کاربران خود ارائه میکند. سئو، تبلیغات کلیکی و تبلیغات شبکههای اجتماعی از دستهبندیهای اصلی محتوای این وبسایت به شمار میروند و در کنار آنها، راهنماها و مطالب آموزشی بهروز نیز به شکل مداوم در این وبسایت منتشر میشود.
- لینک وبسایت Search Engine Journal: «+»
۱۲. Google Analytics Academy
همانطور که میدانید، ارزیابی عملکرد وبسایت از مهمترین بخشهای بازاریابی دیجیتال است، چراکه میتوان از طریق آن، میزان موفقیت کمپینها را با استفاده از معیارهای قابل ارزیابی سنجید.
«گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) ابزاری برای ارزیابی عملکرد وبسایت است و «آکادمی گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics Academy) از منابع بسیار مهم و معتبر برای کسب اطلاعات درباره ابزارهای مختلف کمپانی گوگل محسوب میشود. با شرکت در دورههای آموزشی این آکادمی و مشاهده فیلمهای آموزشی مختلف آن، میتوانید فرآیند آموختن را از مرحله مبتدی و در نهایت به کارشناسی ماهر در زمینه بازاریابی دیجیتال و ارزیابی کمپینهای آن تبدیل شوید.
- لینک آکادمی گوگل آنالیتیکس: «+»
۱۳. The Content Marketing Institute
سازمان The Content Marketing Institute سازمانی آموزشی است که با تولید محتوای مفید، کمککننده و ارزشمند به شما در یادگیری مباحث مرتبط با بازاریابی دیجیتال کمک میکند. این سازمان محتوای خود را به شکلهای مختلفی از جمله فصلنامه دیجیتال و پادکست Chief Content Officer منتشر میکند.
- لینک The Content Marketing Institute: «+»
۱۴. Social Media Examiner
اگر به دنبال منابعی معتبر در زمینه بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و… هستید، میتوانید از وبسایت Social Media Examiner کمک بگیرید. این وبسایت ابزارهایی مختلفی برای مدیریت کمپینهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. همچنین میتوان از محتوای آموزشی آن که به شکل مقاله و ویدیوهای مختلف در یوتیوب تولید میشود، برای گسترش بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بهره گرفت.
- لینک وبسایت Social Media Examiner: «+»
۱۵. DigitalMarketer
وبسایت DigitalMarketer به تولید محتوا در فرمتهای مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال و انواع مختلف آن میپردازد. این وبسایت با تدوین و انتشار کارگاهها و دورههای آموزشی، پستهای مفید وبلاگ، پادکست گفتوگومحور با متخصصان بازاریابی دیجیتال، به کسب و کارها و مخاطبان خود در گسترش دانش و بهبود فعالیتهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ کمک میکند. این وبسایت به طور مداوم بر اساس آخرین تغییرات متدها و استراتژیها، بهروزرسانی میشود تا اطلاعاتی مفید و مؤثر را در اختیار کاربران خود قرار بدهد.
- لینک وبسایت DigitalMarketer: «+»
۱۶. Kissmetrics
وبلاگ Kissmetrics اطلاعات بسیار زیادی در زمینه آزمایش و تحلیل و ارزیابی نتیجه کمپینهای بازاریابی دیجیتال را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد. اعضای تیم متخصصان این وبسایت به طور مداوم دادههای بهروز را بررسی و تحلیل میکنند و نتیجه یافتههای خود را به کاربران گزارش میکنند تا برندها را از عملکرد آنلاین خود مطلع کنند. پستهای این وبلاگ راهحلهای آنلاین برای حل مشکلات بازاریابی کسب و کارها را فراهم میکنند و به کسب و کارها در بهبود نتیجه فعالیتهای بازاریابی دیجیتال خود کمک میکنند. معتبر بودن گزارشها بر اساس معیارهای مشخص و منطقی بودن توصیههای بازاریابی آن از مهمترین ویژگیهای این وبسایت است.
- لینک وبلاگ Kissmetrics: «+»
۱۷. Buffer
«وبلاگ بافر» (Buffer Blog) نیز یکی از منابع معتبر در زمینه شبکههای اجتماعی و بازاریابی آنلاین است. مقالههای مفید بسیار زیادی در این وبلاگ برای کمک به کسب و کارها و دیجیتال مارکترها در توسعه و رشد فعالیتهای بازاریابی دیجیتال منتشر شده است.
- لینک وبسایت Buffer: «+»
۱۸. Copyblogger
وبسایت Copyblogger نیز یکی از وبسایتهای معتبر متمرکز بر تولید محتوای باکیفیت طولانی و کوتاه در زمینه تبلیغنویسی و فروش است. اگرچه بسیاری از منابع موجود در وبسایت Copyblogger زمانی به بلاگرها اختصاص داشت، در حال حاضر برندها میتوانند از محتوای این وبسایت برای یادگیری بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ و «کپی رایتینگ یا تبلیغنویسی» (Copywriting) بهره بگیرند.
- لینک وبسایت Copyblogger: «+»
۱۹. Unbounce
وبسایت Unbounce یکی از اولین ابزارهای طراحی صفحات فرود با استفاده از تکنیک drag-and-drop است. وبلاگ این ابزار با انتشار مطالب بسیار زیاد و مفیدی درباره طراحی صفحات فرود و بهینهسازی نرخ تبدیل از طریق آنها، به منبعی عالی برای طراحی صفحه فرود و مطالب مرتبط با آن در بازاریابی تبدیل شده است. این وبلاگ به شکل هفتگی به روز میشود و مطالعه مطالب آن میتواند به شما در بهینهسازی صفحههای فرود کمپینهای بازاریابی دیجیتال کمک کند.
- لینک وبلاگ Unbounce: «+»
۲۰. فیلمهای آموزشی سایت در مورد دیجیتال مارکتینگ
به دلیل اهمیت بسیار زیاد بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها، «سایت» فیلمهای آموزشی متعددی را در این زمینه تدوین و منتشر کرده است. این فیلمهای آموزشی، کاربران را با مفاهیم مختلف در مورد دیجیتال مارکتینگ، اصول بازاریابی و تبلیغات و تکنیکهای کاربردی برای اجرای بهتر کمپینهای تبلیغاتی آشنا میکنند. در ادامه، تعدادی از این فیلمهای آموزشی را به شما معرفی میکنیم.
مجموعه فیلم های آموزشی دیجیتال مارکتینگ
مجموعه فیلمهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ سایت، از چندین دوره آموزشی جامع در زمینه بازاریابی دیجیتال و انواع مختلف آن تشکیل شده است. در این بخش، تعدادی از این فیلمهای آموزشی را به شما معرفی میکنیم.
- برای مشاهده مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) + اینجا کلیک کنید.
فیلمهای آموزشی مجموعه دیجیتال مارکتینگ سایت به آموزش زمینههایی مانند تعریف دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با مفاهیم آن، بازاریابی شبکههای اجتماعی، سئو، تولید محتوا، بازاریابی محتوا و نحوه ارزیابی کمپینهای بازاریابی دیجیتال میپردازند. در ادامه، لینک تعدادی از این فیلمهای آموزشی را جمعآوری کردهایم.
فیلمهای آموزشی عمومی در زمینه بازاریابی دیجیتال:
- فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ
- فیلم آموزش بازاریابی الکترونیک یا ای مارکتینگ E-Marketing
- فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021
فیلمهای آموزشی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی:
- فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی
- فیلم آموزش آشنایی با رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی
- فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام
- فیلم آموزش بازاریابی با LinkedIn
فیلمهای آموزشی در زمینه سئو، تولید محتوا و بازاریابی محتوا:
- فیلم آموزش سئو در وردپرس WordPress SEO
- فیلم آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت
- فیلم آموزش تولید محتوای متنی
- فیلم آموزش مبانی بازاریابی محتوا
- فیلم آموزش تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ – مقدماتی
- فیلم آموزش تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ – تکمیلی
فیلمهای آموزشی در زمینه ارزیابی و مدیریت کمپینهای بازاریابی دیجیتال:
- فیلم آموزش گوگل آنالیتیکس – تحلیل آمار وب سایت با Google Analytics
- فیلم آموزش گوگل دیتا استودیو – آنالیز داده ها و گزارش دهی با Google Data Studio
- فیلم آموزش گوگل تگ منیجر – مدیریت تگ های سایت با Google Tag Manager
- فیلم آموزش آمارگیری سایت های وردپرسی WordPress
- فیلم آموزش گوگل سرچ کنسول – تحلیل سایت و سئو با Google Search Console
مجموعه فیلم های آموزشی بازاریابی و تبلیغات
مجموعه فیلمهای آموزشی بازاریابی و تبلیغات سایت، از چندین دوره آموزشی جامع در زمینه تبلیغات و بازاریابی و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی تشکیل شده است. در این بخش، تعدادی از این فیلمهای آموزشی را به شما معرفی میکنیم.
- برای مشاهده مجموعه آموزشی بازاریابی و تبلیغات + اینجا کلیک کنید.
فیلمهای آموزشی سایت در زمینه تبلیغات و مدیریت:
- فیلم آموزش مدیریت بازاریابی
- فیلم آموزش بررسی جرائم اینترنتی و فضای مجازی و راه های پیشگیری از آن
- فیلم آموزش مدیریت کسب و کار در عصر فناوری اطلاعات
- فیلم آموزش اصول و مبانی کارآفرینی
- فیلم آموزش مدیریت فروش حرفه ای
- فیلم آموزش مدیریت فروش و تحویل
- فیلم آموزش آشنایی با تبلیغات آنلاین – اینترنتی و طراحی کمپین های تبلیغاتی
فیلمهای آموزشی سایت در زمینه برندسازی:
- فیلم آموزش مدیریت تبلیغات و برند
- فیلم آموزش برندسازی مد و پوشاک
- فیلم آموزش برندسازی شخصی در فضای دیجیتال
فیلمهای آموزشی سایت در زمینه انواع مختلف بازاریابی:
- فیلم آموزش تکنیک های فروش در بازاریابی – بخش یکم
- فیلم آموزش تکنیک های فروش در بازاریابی – بخش دوم
- فیلم آموزش بازاریابی و فروش تلفنی
- فیلم آموزش فروش رابطه ای – بازاریابی وابسته Affiliate Marketing
- فیلم آموزش بازاریابی اجازه ای
- فیلم آموزش بازاریابی ویروسی
- فیلم آموزش بازاریابی مد – شناسایی مشتریان و رفتار خرید مصرفی در کسب و کار
- فیلم آموزش بازاریابی محتوایی
- فیلم آموزش بازاریابی نسل ۵ – بازاریابی انسان به انسان H2H
- فیلم آموزش بازاریابی ویدئویی Video Marketing
- فیلم آموزش بازاریابی ایمیلی Email Marketing
معرفی فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
همانطور که گفتیم، آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی و بهره گرفتن از آن به شکل قابل توجهی به شناخته شدن کسبوکارها کمک میکند. با پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربرانی که از تکنولوژی استفاده میکنند افزایش مییابد و همواره افراد جدیدی وجود دارند که میتوانید کسبوکار، خدمات و محصولات خود را به آنها معرفی کنید. علاوه بر این، در بازاریابی دیجیتال همواره روشهای جدید برای معرفی محصولات و خدمات به کاربران معرفی و ابداع میشود که میتوانید از آنها در بازاریابی استفاده کنید.
«سایت» به دلیل اهمیت بسیار زیاد دیجیتال مارکتینگ برای کسبوکارها در یک دوره آموزشی شما را با اصول بازاریابی دیجیتال و روشهای مختلف آن آشنا میکند. این دوره در هفت درس تدوین شده است.
درس اول به تعریف مفهوم دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن اختصاص یافته است. درس دوم شما را با استراتژیهای انواع مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا میکند و در درس سوم، با الزامات دیجیتال مارکتینگ آشنا میشوید. در درس چهارم درباره اهمیت آمارگیری و بهره گرفتن از ابزارهای مخصوص آمارگیری و ارزیابی نتایج کمپینهای بازاریابی دیجیتال اطلاعات کسب میکنید. درس پنجم به سئو یا بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو و درس ششم به تبلیغات آنلاین و روشهای مختلف آن میپردازد. درس هفتم نیز روشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ را به شما میآموزد.
- برای دیدن فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) + اینجا کلیک کنید.
معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران
همانطور که گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب مخاطبان راغب است. پلتفرمهای مشهوری مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم کردهاند. اما با توجه به محدودیتهای این پلتفرمها، استفاده از خدمات تبلیغات هدفمند در این سیستمها چندان میسر نیست. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای تبلیغات هدفمند استفاده کنید که با چنین محدودیتهایی روبهرو نیست.
«کاپریلا» را میتوان به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. نمونهای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده میکنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل میشود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «الگوریتمهای گوگل در سئو» ـ مرتبط است.
بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات میتوان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسبوکار شما تشویق میشوند.
- برای آشنایی بیشتر و دسترسی به خدمات کاپریلا + اینجا کلیک کنید.
معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات
استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند.
- برای آشنایی بیشتر و دسترسی به خدمات نشریلا + اینجا کلیک کنید.
پرسش های متداول در مورد دیجیتال مارکتینگ
در این بخش، به تعدادی از پرسشهای متداول در مورد دیجیتال مارکتینگ پاسخ میدهیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست و چه انواعی دارد؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به استفاده از تکنیکهای بازاریابی با استفاده از دستگاههای الکترونیکی به شکل آنلاین و آفلاین گفته میشود. کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ از روشهای مختلفی مانند بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی همکاری در فروش، بازاریابی پیامکی، بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا سئو و… بهره میگیرند.
مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟
از مزایای دیجیتال مارکتینگ میتوان به هزینه مقرونبهصرفه، امکان هدفگذاری مؤثر مخاطبان، امکان داشتن چندین استراتژی و بهره گرفتن از کانالهای مختلف بازاریابی به شکل همزمان، تعامل بیشتر با مخاطبان، دسترسی سادهتر به مخاطبان و امکان ارزیابی دقیق نتیجه کمپینها بر اساس معیارهای مشخصشده و با استفاده از ابزارهای کمکی بازاریابی دیجیتال اشاره کرد.
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با روشهای سنتی و قدیمی بازاریابی مخاطبان بیشتری را جذب میکند و در آن امکان هدفکذاری مخاطبان بر اساس ویژگیهای خاص وجود دارد، بنابراین شما میتوانید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، مشتریان هدف خود را به سادگی شناسایی کنید و تنها افراد علاقهمند را به خرید محصولات و خدمات خود جذب کنید. همچنین بهره گرفتن از روشهای بازاریابی دیجیتال نسبت به روشهای قدیمی هزینه کمتری دارد و امکان ارزیابی دقیق کمپینهای تبلیغاتی در آن به وسیله ابزارهای مختلف فراهم شده است.
[ad_2]
Source link