زمینه چپ

ربات دیجیتال مارکتینگ چیست و آیا ربات فروشنده وجود دارد ؟

فهرست عناوین

ربات دیتجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجتیال مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی دیجیتال است ولی در عمل دانشی برای جذب مشتری از طریق اینترنت، وبسایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موبایل می باشد اگر چه صرفا ترغیب مشتریان به بازدید از سایت یا فروشگاه اینترنتی باعث فروش کالا یا خدمات نخواهد شد اما راهکارهایی وجود دارد که همزمان با انجام آن می توان به فروش اینترنتی هم دست یافت، در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم که ربات دیجیتال مارکتینگ چیست و آیا ربات فروشنده وجود دارد ؟

 

ربات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

ربات در لغت (robot) به معنای آدمک مصنوعی است و یک سری فعالیتهای از پیش تعیین شده را بصورت خودکار انجام می دهد اما در عمل به مجموعه ای از کدها گفته می شود که برای طراحی یک فرآیند خودکار به کار گرفته می شوند. با پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی شاید بتوان گفت بخشی از کار دیجیتال مارکتینگ توسط ربات صورت میگیرد و ربات دیجیتال مارکتینگ یا همان فعالیت های خودکار بازاریابی نیز می تواند به تنهایی بخشی از کارهای ما را انجام دهد اما بخش عمده و اصلی در بازاریابی دیجیتال، برنامه ریزی و تدوین استراتژی صحیح در بازار می باشد که از عهده ربات خارج است بنابراین ربات بازاریابی وجود دارد اما قبل از اینکه بخشی از کارها را به آن بسپاریم حتما باید به تحلیل و بررسی بازار هدف خود بپردازیم، تعداد رقبا و کیفیت ارائه خدمات آنها را بسنجیم، استراتژی بازاریابی را بر اساس هدفمان تنظیم کنیم و سپس اقدام به اجرای آن توسط ربات دیجیتال مارکتینگ نماییم.

مقاله مرتبط : دیجیتال مارکتینگ چیست

آیا ابزاری به نام ربات فروشنده در دیجیتال مارکتینگ داریم ؟

همانطور  که از معنی ربات بر می آید ربات فروشنده یعنی فعالیت های خودکار در امر فروش کالا یا خدمات پس می توان گفت ربات فروشنده همان فروشگاه اینترنتی و آنلاین است زیرا با طراحی یک سایت فروشگاهی و حرفه ای می توانید تمام جزئیات را فقط یکبار در بخش مدیریت فروشگاه تنظیم نموده و سپس کار فروش محصولات را بصورت خودکار به وبسایت خود بسپارید و تقریبا با خیال راحت منتظر پیامک واریز وجه از فروشگاه اینترنتی خود باشید اما چرا گفتیم تقریبا چون فروش محصول نیاز به بازاریابی محصول دارد بنابراین ربات فروشنده به خوبی کار خود را انجام خواهد داد به شرط آنکه بازاریابی دیجیتال نیز بصورت خودکار بتواند پیش برود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد بازاریابی خودکار بیشتر بدانید.

 

بازاریابی خودکار یا دیجیتال مارکتینگ اتوماتیک چیست ؟

همانگونه که قبلا صحبت کردیم بخشی از بازاریابی اینترنتی را می توان به ربات ها سپرد اما ربات بازاریابی دقیقا چیست ؟ به بیان ساده و بطور واضح ربات ها بخشی از یک سایت هستند و فعالیتی را که قبلا تعریف کرده ایم بصورت خودکار و در فواصل زمانی مشخص انجام میدهند بنابراین برای طراحی یک ربات بازاریابی ابتدا باید یک وبسایت طراحی شود زیرا وبسایت تنها بستری است که بدون وقفه و 24 ساعته می تواند فعالیت کند و همان جایگاهی است که با خیال راحت می توانیم فعالیت ربات خود را به آن بسپاریم! حال که با عملکرد ربات آشنا شدید و دانستید که نیازمند طراحی وبسایت حرفه ای برای راه اندازی ربات بازاریابی هستیم براحتی می توانیم توضیح دهیم که بازاریابی خودکار یا دیجیتال مارکتینگ اتوماتیک همان فعالیت هایی است که با عنوان استراتژی بازاریابی روی کاغذ پیاده نمودیم و اکنون باید آنها را روی سایت پیاده سازی و تنظیم نماییم تا بصورت خودکار بازاریابی از طریق اینترنت انجام شود.

 

دیجیتال مارکتینگ با کدام روش کارآمدتر است ؟

انتخاب روش برتر و کاربردی تر برای دیجیتال مارکتینگ بستگی به مشتریان بازار هدف شما دارد زیرا اقشار مختلف در فضاهای متنوعی حاضر هستند بعنوان مثال اغلب نوجوانان و خانم ها شبکه اینستاگرام را ب

جواد عباس پور
جواد عباس پور

در سال 1385 و پس اخذ مهندسی نرم افزار مجموعه دهکده دانش و فناوری را تاسیس نمودم تجربه های بسیاری در زمینه برنامه نویسی، طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ کسب کردم و پروژه های فراوانی در زمینه های متعدد انجام دادم، سپس با انگیزه مشاوره در رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار فارغ التحصیل شدم. اکنون علاوه بر حوزه فناوری اطلاعات در امور مشاوره، آموزش، تدریس و پژوهش نیز فعالیت های مستمر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *